#TeamStockholm - Backintervaller och löpteknik!!

I lördags var det dags för den andra gemensamma träningen med #TeamStockholm, och för er som är ny här inne kan ni läsa mer angående detta under det HÄR inlägget. Denna gången dök det upp några nya ansikten, och det var strålande roligt att träffa och träna tillsammans med dom alla. Nästa gång kanske du också vågar komma?
 
 
Löpteknik och backintervaller var lördagens plan, och såhär såg det ut.
 
Uppvärmning: Jogga fram och tillbaka på gräset, med några fartökningar, sidohopp åt de båda hållen och höga knän.
 
Löpteknik: Låg skipp, hög skipp, hälkickar och sprättsteg. Dessa repeterade vi ett par gånger (under cirka 12 minuter). Riktigt kul och väldigt nödvändigt. Visste ni att löpteknik är lika viktigt att få in i schemat som rena löppass?. Har ni funderingar kring begreppen, googla gärna och läs mer om det.
 
Backintervaller: Vi sprang snabbt uppför, inte max, men nästan. Vilade där uppe i någon sekund och joggade sedan neråt i behagligt tempo. Dessa intervaller sprang vi i 12 minuter. 12 minuter är riktigt lång tid när det gäller sådana här saker....jobbigt !!
 
När vi avslutat backintervallerna var det dags för jägarmarsch runt en del av parken där vi höll till. Detta går till på följande sätt: Alla springer på ett led, den sista personen spurtar om alla och hamnar då först i ledet, sedan är det den andres tur och så fortsätter man om och om.
 
Lördagens pass avslutades med ett gäng plankor och squats med upphopp.
 
Planerade gemensamma pass med #TeamStockholm:
Onsdag den 24/4 klockan 18.00
Lördag den 27/4 klockan 11.00
Mötesplats: T-bana Hornstull och vi håller till vid Tantolunden
 
Kommer du?
 
 
 
(bilder lånade från Johanna).
 
 
/ M A R I
 
 

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Vad KUL att träna ihop med andra! :)

Svar: :) Ja, riktigt kul !!
Mari

2013-04-23 @ 11:03:47
URL: http://hejklassiker.blogg.se
Postat av: Sara

Åh vad kul att träna i grupp, peppa varandra! Synd att jag inte bor i Stockholm.

Svar: Ja, det är riktigt kul. Härligt gäng, med massa pepp =)
Mari

2013-04-23 @ 19:18:01
URL: http://www.sosfitness.myshowroom.se
Postat av: Lisa

Men så KUL ni verkar ha det! :-)
Jag vill verkligen komma! Lite långt dock för ett grupptränings-pass! ;-)

Jag är med er i tankarna :-P

Sv: Ja det är perfekt att hon har två söner också, och att den senaste har mkt kläder med döskallar! Min killar älskar ju döskallar! :-)
Du och jag är ju som på helt olika nivåer när det gäller löpning och 5 km för mig är nog som 1 mil för dig ;-)
Men jag blir uttråkad med för långa distanser! Jag har märkt att 4-7 km intervaller är perfekt för mig! :-D
Hur ser ditt favoritpass ut när det gäller löpning?! :-)

Svar: =) Ja, vi har det toppen. Underbart roligt att träna med andra. Jaaaa vad synd :( hade varit toppen att haft dig med...

=) Men perfekt ju. Vet att mina syskon byter en himla massa kläder emellan barnen, super när det går att göra så. Så onödigt att slänga !!!

Ja men gud, alla är vi olika och vi gillar olika grejer =). och du, den distansen du kör är ju hur bra som helst. Du ska vara stolt :)

Mitt favoritpass när det gäller löpning ter sig nog väldigt olika, men ja...hm...fin natur, ingen direkt tanke bakom passet och sällskap är nog det bästa =). själv då?!
Mari

2013-04-23 @ 19:21:19
URL: http://minellii.shapemeup.se
Postat av: Sofia

Låter verkligen som ett grymt pass. Härligt! :)

Svar: =) Ja, det var riktigt kul. =)
Mari

2013-04-23 @ 19:24:16
URL: http://lifeaccordingto.blogg.se/
Postat av: felicia

men gud så peppande å kul att träna ihop sådär! jag som hatar löpning kanske borde testa nått liknande :P

Svar: Helt otroligt roligt är det =) Häng med vetja?! Det är gratis =)
Mari

2013-04-27 @ 15:14:33
URL: http://www.tkh.shapemeup.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0