Underbara lördag med dubbelpass och muggkaka !!

Idag vaknade jag upp med sådana där helt överlyckliga känslor i kroppen, sådana som liksom bara sprätter och hoppar hejvilt där inne. Helt fantastiskt underbart !! Vet ni vad jag menar?. Och denna lördag hoppas jag fortsätter i detta tema ♥
 
- Jag började med 5 km löpning innan frukost. Bra start ? Typ den bästa!! Och gud så god frukosten blir efteråt. Städa och plocka undan blir därefter en annan punkt att checka av. Innan det blir NTC på SATS vid 12-tiden. Eftermiddagen består av att möta upp Josefine och köra en rejäl tjejkväll. Det är vi bra på :)
 
Vad hittar ni på?.
 
 
För att stilla mitt jag-vill-ha-något-gott-bara-för-att-det-är-fredag-behov gjorde jag detta igår:
 
1 portion muggkaka.
2 msk havregryn
1 msk kokosflingor
1 msk kokosmjöl
1 krm bakpulver
1 nypa salt
1/2 mosad banan
2 msk kokosmjölk
1 msk mandelmjölk (eller annan mjölk)
2 äggvitor
 
Topping:
1 dl hallon
1 msk honung (valfri)
1 msk kokosmjölk
1 msk (råkad) keso
 
Blanda alla ingredienser till kakan, smörj en kopp/skål med kokosolja och häll över smeten. Micra i cirka 3,5 minut. Om kakan inte är fast så kör längre. Medan kakan är i micron mosar du hallonen och blandar detta med, keson, kokosmjölken och honungen. När kakan är klar vänder du upp den på ett fat, låter den svalna ett slag och häller sedan över toppingen. Jag strödde lite exotisk mix (blandning i en påse som finns att köpa exempelvis på Willys) över allt detta. Smaklig kvällsgotta. Magiskt gott enligt mig !!
 
 
 
 
 
P.S. Glöm ej att det är träning med #TeamStockholm imorgon. Vi möts vid T-banan Hornstull kl.11.00 och går sedan tillsammans till Tantolunden, där söndagens pass innebär löpning. Kommer ni??
 
 
 
/ M A R I
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Emmas träningsblogg

Vilken fantastisk start på dagen! Och gott fredagsmys! :) Hoppas att du får en superbra lördag!

Svar: Så underbart.. Älskar denna känslan =). Hoppas detsamma till dig, och njut av din ätardag nu :)
Mari

2013-05-04 @ 09:44:35
URL: http://emmanyymaan.blogg.se/
Postat av: Veronica

Ha en fin lördag nu Mari!!

Svar: Tack detsamma :) kraaam
Mari

2013-05-04 @ 10:42:08
URL: http://veronicas.shapemeup.se
Postat av: Sanna

Härligt! Det låter som en kanonstart. Vad tycker du om den gruppträningen?
Jag har startat dagen med BP och nu väntar en lugn dag hemma tror jag.

Ha en strålande helg!

Svar: Jag hade aldrig varit på NTC innan, så det var första gången idag, och jag gillar det skarpt. Sjukt jobbigt pass, med grym instruktör. Så jag är helt mörbultad =). Härlig start fick du med :) !!!

ha en fin kväll. kraaam
Mari

2013-05-04 @ 12:07:32
URL: http://engnuttasocker.blogg.se
Postat av: Crazylicious

Åh vad härligt det låter, du riktigt sprudlar av glädje och vårkänsla (?) så jag blir lite pigg jag också, haha. Hoppas att du får en sjukt bra dag nu!
Sv: Hihi, tack! :D Nja, oftast så kör vi samma övningar men ibland vill jag köra mer av en övning och sambon är inte alls intresserad av vissa saker så då delar vi upp oss :) Som benpasset härom dagen, då gjorde han tre set benböj och resten fick jag göra på egen hand medan han körde biccar.
Kram kram!

Svar: :) ja idag kändes allt på topp, grymt skön känsla och så gör det fortfarande. Härligt !! Jag smittar mer än gärna av mig, man jag tycker mig då ana att du också för det mesta är en sprudlande och energifylld person :) kram
Mari

2013-05-04 @ 12:45:34
URL: http://crazylicious.shapemeup.se
Postat av: emelie

Vad roligt med en träningsblogg från norrland å allt! Varifrån norrland är du? Jag har också lämnat norrländska skogarna för huvudstaden haha :) hur trivs du då?

Svar: Tack, vad kul att du tycker det. Du är varmt välkommen hit :). Jag är född och uppvuxen i Sundsvall, och flyttade ner hit för cirka 7 år sedan. Trivs riktigt bra !! Själv då, varifrån är du ?! Ha en bra dag nu !! kram
Mari

2013-05-04 @ 20:06:20
URL: http://emelieisaksson.webblogg.se
Postat av: mammaspring

Bästa starten någonsin!

Svar: Eller hur :)
Mari

2013-05-04 @ 21:04:55
URL: http://mammaspring.com
Postat av: Emma

Åh, älskar att vakna med den känslan! Händer ofta på fredagar numer (när jag vet att jag ska få åka hem till Stefan :))

Härligt med en så bra start, hoppas dagen fortsatte i samma anda :D

Och ja, det såg gott ut. Här hemma frossar vi på med onyttiga alternativ. Men inte så tokigt det heller emellanåt :)

Kram

Svar: Ja, eller hur. Det är så underbart !!! Dagarna blir så mkt bättre när redan starten känns så bra ! =) Att du känner så just på fredagar är förståligt... myys =)
Dagen var riktigt bra. Hade massa egentid då killen är bortrest, och det är himla viktigt det också. =)Ni såg också ut att ha det riktigt bra. Lyxlirare liksom haha :P

Onyttigheter kan vara riktigt bra :)
kramar
Mari

2013-05-04 @ 22:23:29
URL: http://semmla.shapemeup.se
Postat av: JUNITJEJ

MUMS!

Svar: =) Riktigt gott !!!
Mari

2013-05-04 @ 23:15:48
URL: http://www.junitjejen.se
Postat av: Sara

Det är så underbart att starta dagen med träning, man får sådan energi resten av dagen :)

Svar: Eller hur, det är så underbart =)
Mari

2013-05-05 @ 08:15:53
URL: http://www.sosfitness.myshowroom.se
Postat av: Sanna

Sv. Ska testas!!

2013-05-06 @ 22:33:08
URL: http://engnuttasocker.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0