Mandelbröd!!

LEDIG !! ett ord jag ibland har väldigt lätt att stava till :) Mitt i veckan dessutom, guld värt. Men ledig dag innebär sällan en milslång sovmorgon för mig, tvärtom. Morgonpigg som jag är så har jag faktiskt redan varit ute på en löprunda, en härlig runda på cirka 6 km som bestod av pigga ben och massa frisk luft ner i lungorna. Gillas !! Tränar ni idag?
 
Den lediga dagen fortsätter nu med långfrukost med David, som sedan åker upp till Piteå i fem dagar. Bäst jag pussar och kramar lite extra med andra ord :). Sedan ska jag möta upp Josefine för en lunch/fika. Lagom mycket att göra, skönt. Slappa i soffan och göra ingenting har jag lovat mig själv också. Hur spenderar ni er lediga dag?
 
När ni nu har en ledig dag framför er, så kanske ni har mer tid till att stå i köket och fixa. Baka, eller kanske förbereda dom resterande dagarnas matlådor?! Vad vet jag ! Jag tycker i alla fall att ni ska testa detta:
 
Mandelbröd (ett bröd, som jag delade till två halvor)
1 ägg
1 dl mandelmjöl
Lite salt och bakpulver
 
Blanda samman allt. Smällt kokosolja i en stekpanna, bred sedan ut smeten och stek några minuter på varje sida. Låt svalna, och servera sedan med något gott pålägg. Busenkelt, men ack så gott !! ♥
 
 
Ljummet bröd, sådär så att smöret smälter lagom är banne mig supergott. Att själva brödet vi sig var en tiopoängare får mig nog med all säkerhet att göra det igen. Ska ni testa?
 
 
 
 
 
 
/ M A R I
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sofia

Det låter som du har en härlig dag framför dig. Jag körde min träning 6 i morse. Mötte antal personer på väg hem från fest. Haha. Nu blir det lugnt och skönt. :)

Svar: Dagen har varit riktigt bra. Så härligt :). Kom precis hem !! Hur har din dag varit?!. grymt att stiga upp så tidigt på en ledig dag, men jag antar att det är värt det ?
Mari

2013-05-01 @ 13:42:02
URL: http://lifeaccordingto.blogg.se/
Postat av: Crazylicious

Åh, ännu mer löpning åt folket :D Njut av din lediga dag nu!
Jag skall inte träna... Buhu. Måste snora klart först ;) Skall på bio istället, Iron Man 3 <3
Sv: Åh, mystiskt! De där jäkla kommentarerna. Lärde mig att spamfiltret inte alltid är på topp, så jag har ju för vana att kolla läget bland skräpet då och då, så förr eller senare dyker dina kommentarer upp iaf :) :) Och jag blir alltid så glad av dina kommentarer!

Svar: Haha.. eller hur :). Så underbart !! och jag har njutit till max.. så härligt med en ledig dag mitt i veckan. Helt klart något jag också skulle vänja mig snabbt vid :) hur mår du då, piggare? Mysigt med bio, det var alldeles gör länge sedan nu. Måste dra med David på någon film..
Ah okej, men det blir nog bra. :) kram fina du, och vad kul att du blir glad av mina kommentarer :)
Mari

2013-05-01 @ 14:23:16
URL: http://crazylicious.shapemeup.se
Postat av: Crazylicious

Sv: Ja, vad kul! Alltid bra att veta att man är fler som kämpar mot sockergudarna :D
Vi skall se på Iron Man 3 :D Det kommer att blir sååå bra, tror jag.

Svar: Sv. :) Japp, mkt bra. Vi får peppa varandra :). Tror jag till och med ska skriva upp alla dagarna på ett papper, och kryssa för var dag som går. Då vill man bara inte misslyckas =)
Mari

2013-05-01 @ 14:44:29
URL: http://crazylicious.shapemeup.se
Postat av: Veronica

Själv sov man till 12, hahah! ;D
Har verkligen saknat ett nyttigt bröd såhär under deff och detta ovan lät ju..väldigt lockande!! saknar mjukt bröd så himla mycket då jag bara äter riskakor och finncrisp just nu. Måste nog prova detta till frukost imorgon.

Svar: Men vad härligt =) kom inte ens ihåg när jag sov så länge senast, om jag över huvud taget sovit så länge någon gång hehe :). Ja men testa, det är helt klart värt det. Mycket gott =) kram
Mari

2013-05-01 @ 15:42:33
URL: http://veronicas.shapemeup.se
Postat av: Sanna

Åh det supergott. Glutenfritt och allt :)
Jag hade planerat träning idag men gick på lustprincipen och vilade. har istället varit ute och shoppat i Barkaby :)

Svar: =) Ja, mums !!! Testa... Det gjorde du helt rätt i.... skönt !!! Den principen är bra att följa =) hittade du något fint?!
Mari

2013-05-01 @ 20:58:23
URL: http://engnuttasocker.blogg.se
Postat av: Sanna

Du, btw, jag kommer köra en del klasser i veckan:
Fredag den 3 maj kl 17 på St Eriksbron.
Fredag den 10 maj på Fridhemsplan.
Tisdag den 14 maj på Fridhemsplan, kl 19.
Säg till om du vill haka på som gäst :)

Svar: Woohoo vad kul :). Redan nu på fredag skulle faktiskt funka, men är det okej om jag meddelar imorgon?
Mari

2013-05-01 @ 21:04:11
URL: http://engnuttasocker.blogg.se
Postat av: Karin O

Svar:Den var jättebra:) Se den!
Nej, inte direkt. Hemma i Sverige skulle det aldrig gå, men här är det så himla annorlunda. De allra flesta av mina vänner är även de medföljare:)

Svar: Sv. =) Det ska jag !!! Jo, förstår det.... aah okej, då förstår jag =). Ha en fin kväll...kraaam
Mari

2013-05-02 @ 01:11:05
URL: http://kakansemlanoliven.se/
Postat av: Sanna

Hej! Jag bokar dig som gäst :) Det är dock kö så vi får hålla tummarna!

Svar: Ja, men vad bra. När får man reda på om jag får plats, så jag inte åker dit och ställer mig i onödan ?! :)
Mari

2013-05-02 @ 20:32:02
URL: http://engnuttasocker.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0