Gdansk - ett hett tips !!

Bryter av med lite annat än träning idag :)
 
Staden blev under efterkrigstiden ett storstadsområde sammanbyggt med den viktiga hamnstaden Gdynia, Gdansk huvudhamn sedan 1920-talet. Färjeförbindelsen mellan Sverige har avgångar med jämna mellanrum flera gånger i veckan. Då går båtarna från Nynäshamn. - Det var typ detta jag visste innan jag satt mig på flyget.
 
Ärligt talat så hade jag inte alls några höga förväntningar, Polen har i mina ögon alltid sett grått, regnigt och allmänt trist ut. Varför vet jag inte, fördomar antar jag? Men för att bryta sådant måste saker och ting upplevas.
 
Jag och David flög över till Polen, Gdansk i fredagsmorse för att komma bort och se något annat för några dagar. Jag utan förväntningar och David med massa förväntningarna, eftersom han redan varit där. - Tro det eller ej, men jag hann inte ens kliva ur taxin vid hotellet innan jag hade ändrat mina åsikter. Märkligt det där.
 
Husen, känslan, lugnet, gatorna, människorna, det slitna...ja, det kändes helt enkelt riktigt bra.
 
Resor innebär ju väldigt mycket mer, såsom hotellnätter, hotellfrukost, shopping, sevärdheter, annan miljö, god mat osv osv. Och självklart gör detta också sitt, så skönt att komma bort liksom. Men Gdansk gjorde avtryck, inte bara på det mer ytliga sättet, utan på ett annat sätt. Svårt att beskriva, men det är en positiv känsla.
 
Har ni varit där?
 
Prismässigt så är jag än idag väldigt chockad över hur billigt det var. Trerätters middag för två personer, för drygt 200 svenska kronor. Två par skor för mindre än vad ett par skulle kosta. Kläder, mat m.m m.m. Allt var riktigt billigt !!
 
- Så, är ni ute efter en minisemester där ni vill känna att ni kan unna er saker, samt traska runt och njuta av fina gator och hus ska ni absolut åka till Gdansk. Sopot och Warszawa har jag också hört mycket gott om.
 
 
 
Bjuder på lite bilder från resan
 
 
 
 
/ M A R I
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Marie

Ser jättetrevligt ut! Måste kolla upp det. :) kram

Svar: Ja, gör det. = )kram
Mari

2013-05-16 @ 09:15:03
URL: http://asitismarie.blogspot.se
Postat av: Crazylicious

Gud så vackert! :D Och är den din karl på bilden? Ni passar ju sjukt bra ihop! <3
Sv: Haha, ja, gynstol är ju ett perfekt namn till den maskinen :D Man särar ju på benen som aldrig förr! haha.
Vasslet tas upp snabbare av kroppen och kaseinet ligger kvar längre, vilket är bra över natten :) Kaseinet är också tjockare i konsistensen och lämpar sig bättre för fluff än vad vasslet gör.
Kram kram!

Svar: Eller hur, riktigt fint var det där. :) Haha, men du är ju för söt. Tack, eller vad man nu säger åt en sådan sak haha :). Hahaha, jo det stämmer ju faktiskt. Ska byta ut namnet på den jag med :).
kram
Mari

2013-05-16 @ 11:00:11
URL: http://crazylicious.shapemeup.se
Postat av: Karin O

Nope inte varit där:)

Svar: =) Okej. Du får passa på när du är i närheten hehe.
Mari

2013-05-16 @ 12:35:28
URL: http://kakansemlanoliven.se/
Postat av: Karin O

Nope inte varit där:)

2013-05-16 @ 12:35:43
URL: http://kakansemlanoliven.se/
Postat av: Sofhie

Men vad härligt att bar akomma bort ett tag och få se lite annat. Sådant behövs minst sagt i tillvaron ibland.
Jag har själv aldrig varit där men med dina vackra bilder ska jag inte sticka under stolen med att det lockar ganska rejält :)

Sv; Vad roligt att höra! Tack, detsamma! :D

Svar: Sv. Mm, vi tyckte detsamma. Bara se annat och tänka på något annat, sådant behövs. Trots att man inte åker till andra sidan jorden. Ja, kolla på det... du kommer inte ångra dig. Billigt som tusan är det ju också =).
=) kram
Mari

2013-05-16 @ 19:12:01
URL: http://sofhie.shapemeup.se
Postat av: Sofia

Kan tänka mig att det är riktigt fint. Jag har varit i Warszawa och gillade den staden skarpt. Har hört att Krakow ska vara fantastiskt, så är lite sugen på att åka dit. :)

Svar: Mm, nästa gång blir det nog Warszawa...har hört mkt bra =)
Mari

2013-05-16 @ 19:38:53
URL: http://lifeaccordingto.blogg.se/
Postat av: Sanna

Tack, det här ska jag absolut kolla upp! Jag och min sambo är stora fantaster av week ends. Ser himla nice ut :)

Svar: Ja, kolla det =)., Billigt också !!
På tisdag till veckan är nästa träning, kl 17.30. Sista träningen med gänget innan tävlingsdag faktiskt... kram
Mari

2013-05-16 @ 20:44:11
URL: http://engnuttasocker.blogg.se
Postat av: Sandra

Ser härligt ut! Vilket flygbolag åkte ni med?

Svar: Ett flygbolag som heter Wizzair.
Mari

2013-05-16 @ 21:10:04
Postat av: Emma

Åh, vad kul med en massa bilder från resan :) Ser verkligen jättehärligt ut och jag kan tänka mig att det är ett bra resmål. Känns som att det liknar Prag rätt mycket, har ju varit där en del då min pappa bor där sen drygt 6 år tillbaka :)

Kul att du hade roligt på spinningen också. Det är sådär med vissa saker, det krävs lång tid innan man kan hitta tillbaka till motivationen när man liksom "övertränat" just den träningsformen. Som simning för min del :)

Kram

Svar: =) Ja, det var ju som sagt över förväntan, så jag är mycket nöjd. Ja, David sa också att det liknar Prag en del... så det stämmer nog. Åh, härligt att kunna åka dit. Trist att honom så långt bort bara..
=) Mm, så är det. Känns skönt att det var roligt i alla fall, så jag ska absolut ge det en chans snart igen. Ah okej ;( tråkigt... inte hittat glädjen igen?

kramar
Mari

2013-05-16 @ 21:17:30
URL: http://semmla.shapemeup.se
Postat av: Kaffehörnan

Vad mysiga bilder

Svar: =) tack. Varit där?
Mari

2013-05-17 @ 14:43:51
URL: http://www.kaffehornan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0