En löprunda att minnas !!

Vet ni hur förnedrande det känns när man klickat igång Runnkeepern, sprungit iväg, njutit av varenda steg, sett fram emot att få kolla rundans längd eftersom planen redan innan var långdistans och när man stannar utanför porten, pustar ut slänger av sig mobilbandet från armen för att kolla, och där står Runnkeepern fortfarande och väntar på att bli påslagen. Det kallar jag förnedrande.
 
Arg som ett bi blev jag, och om detta är något att bli arg över är ju också en fråga i sig. Men just där och då, när jag hade hoppats på att få se både hastighet och distans kändes det väldigt jobbigt.
 
- Tänker jag tillbaka på löprundan idag och struntar i det argsinta så kan jag berätta att passet blev riktigt bra. Jämt (högt) tempo, solen i ansiktet, premiärrunda med linne och korta tights, just utslagna blommor, hejarop från andra motionärer, båtar, doften av grillat och som Eniro säger (efter att ha mätt upp rundan) blev det 13 km. Inte alls illa pinkat för att vara på en måndag :)
 
Hur började er måndag?
 
 
 
En nöjd tjej efter 13 härliga kilometer.
 
 
Idag blir det Spinning med denna fina tjej  :)
 
 
P.S Glöm inte morgondagens träning med #TeamStockholm. 17.30, vid t-bana Hornstull.
 
 
/ M A R I
 
 

Kommentarer
Postat av: Crazylicious

Haha, men gumman då! Sicken osis! Eller ja, skall inte skratta, kan tänka mig hur det måste ha känts... Men huvudsaken var väl ändå att det kändes bra och blev en bra distans? Själv tränade jag med en ny bloggkompis och det gick toppen, var så skönt efter några dagars uppehåll :D
Sv:Haha, vad är stretch? :P Äh, klarar du dig utan så är det ju inga problem med det. Det finns inget som säger att man måste stretcha, utan man skall göra det om man vill, tycker att det är skönt och inte har något bättre för sig ;)
Kram kram!

Svar: Sv. Haha såhär i efterhand så skrattar jag också åt det, inget alls att bli sur över egentligen. Men igår kändes det skit haha... Men idag njuter jag av den bra rundan istället =) Åh vad kul. Måste vara kul att träna tillsammans med någon man inte känner, massa ny pepp och motivation. Kul !! Ska träna med en bloggkompis idag faktiskt =).
=) Nej det är sant. Jag kör stretch när jag känner att jag är i behov av det, sedan rörlighetesövningar när det passar. Sådant är ju också viktigt att få in. :)
Ha en fin dag nu !! kram
Mari

2013-05-14 @ 09:07:55
URL: http://crazylicious.shapemeup.se
Postat av: Crazylicious

Hihi, vad bra att du kan skratta lite åt det nu iaf :)
Sv: Ja, det var superkul! Och alltid roligt med nya träningsvänner :) Hojta till om du skulle vilja ses någon gång och köra lite! :) Kram!

Svar: Sv. Haha ja :)... Men visst är det så. Alltid kul =). Jag ses gärna över en träning... skulle vara grymt kul =) kram
Mari

2013-05-14 @ 10:44:00
URL: http://crazylicious.shapemeup.se
Postat av: felicia

usch.. också gjort sådär, 2 ggr :(

Svar: haha, ja uscha..inge kul :(
Mari

2013-05-14 @ 10:55:16
URL: http://www.tkhl.shapemeup.se
Postat av: Alexandra

Huvudsaken är såklart att det KÄNNS bra, men fy så frustrerande, jag förstår dig precis! Som den siffernörd löpningen har förvandlat mig till, känns det knappt som att jag tränat om den inte finns registrerad.

Svar: Haha, brukar inte vara så himla petig med distans osv i vanliga fall, men har blivit mer på slutet. Bara för att se var man ligger liksom, och ja...igår ville jag verkligen veta. Men icke =) haha
Mari

2013-05-14 @ 16:15:02
URL: http://hejklassiker.blogg.se
Postat av: Emma

Jag vet hur det känns, hur frustrerande det är. Samtidigt är det bra att springa utan den där klockan och distansen ibland, att bara springa för att det är skönt, utan press på distans och fart. Men samtidigt är ju det lite av grejen som gör det hela kul. Och speciellt när man tror sig ha mätt upp det.. Menmen, rundan verkar det ju inte varit något fel på. Härligt att springa "sommarklädd" :) Härligt att våren och nästintill sommaren äntligen är här :D

Hoppas spinningen gick bra idag! Ledde Sanna passet?

Kram

Svar: Haha ja, helt galet var det. Så sjukt !!!! Men som du säger, man ska springa utan sådana krav på sig också, just bara för att det är skönt. Men igår var det så länge sedan jag mätte upp sträckan, så jag tyckte det var på tiden. Men icke :).
Ja, sommaren är mer än välkommen. Äntligen = )
Hur har du det?!

Spinningen gick riktigt bra, så kul var det !! :) Jepp, Sanna ledde passet. Väldigt duktig instruktör :) kraam
Mari

2013-05-14 @ 20:58:31
URL: http://semmla.shapemeup.se
Postat av: Lisa

grrr förstår din ilska! Detta har hänt mig också....likaså att Runkeepern pausat sigf själv så den har bara mätt upp en del av rundan....grrr
Tur det finns reserv-sätt att mäta löprundan på :-)

Sv: tack tack...:-) Ja det är så himla härligt med löpning :-D

Svar: Ja, den kan krångla ibland. Synd !! Måste nog köpa mig en pulsklocka. Nog för att distansen inte alla gånger spelar någon roll, det är skönt att bara springa, men igår ville jag verkligen veta. Men men =) haha.
=) Visst är det. Den ger så otroligt mkt !!
Mari

2013-05-14 @ 21:31:14
URL: http://minellii.shapemeup.se
Postat av: Marie

Å vad störande! Jag har ljudet på på min runkeeper så jag märker om hon inte pratar i mina öron. :)
Kul att du gick på Sannas pass, vilket sats?
Kramar

Svar: Jag brukar stänga av hennes röst, bara för att jag tycker hon är störande haha. Men nästa gång får jag nog ha rösten på =). SATS Fridhemsplan. riktigt bra pass =) kram
Mari

2013-05-14 @ 21:39:56
URL: http://asitismarie.blogspot.se
Postat av: Trasslan.

Vilken frustration! men underbart att du kan vara nöjd med passet ändå, riktigt bra jobbat! Kämpa på:)

Svar: =) tack snälla fina du. kram
Mari

2013-05-14 @ 22:33:55
URL: http://trasslan.shapemeup.se/
Postat av: Sofia

Men härligt! Ibland kan det vara bra att strunta i att mäta och bara gå på känsla. Det försöker jag intala mig iallafall. ;)

Svar: Mm, eller hur. Så är det :). Skönt !!!
Mari

2013-05-15 @ 20:42:01
URL: http://lifeaccordingto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0