Vanilj och Kokos Muggkaka !!

Vissa kvällar, oavsett om jag har ätit en enorm middag (vilket jag typ dagligen gör, likt en häst vissa gånger) så skriker magen efter något ätbart innan läggdags. Det upprepar sig, inte varje dag, men ganska ofta måste jag säga. Då detta händer måste jag givetvis stilla min mages begär, denna gången blev det en muggkaka. Otroligt gott, och alldeles för länge sedan. Den otroliga Emma fick hjälpa mig (nästan hela vägen) med receptet denna gången.
 
Såhär blev det:
- 1 dl fiberhavregryn
- 1 dl mjölk ( jag tog kokosmjölk)
- 1 ägg
- 1 msk kokosmjöl
- 0,5 skopa proteinpulver (jag använde detta whey protein professional)
- 1,5 msk lättkvarg
- 3 msk Exqusia creamy quark blueberry (jag steviastötad fun light)
 
- Blanda alla ingredienser och häll smeten i en mugg/tallrik. Ställ in skålen/muggen i micron och kör i cirka 2 minuter, beroende på när kakan blir icke kladdig. Håll koll !!. Vänd skålen/muggen upp och ned på ett fat, och blanda därefter kvargen och i mitt fall, steviasötad fun light.
 
(jag lyxade till det med honungsmelon och mosade hallon på toppen också)
 
 
Ät och njut :)
 
 
 
 
 
 
 
/ M A R I
 

Kommentarer
Postat av: Sanna

Det låter himla fräscht! Och där har vi kokosen igen :) Går det att tröttna på den smaken? Tror inte det!

Svar: Sv. Haha ja, där har vi den igen =) Underbart !!! Nej, tröttna går inte. Helt galet gott. kramar
Mari

2013-06-20 @ 09:28:12
URL: http://engnuttasocker.blogg.se
Postat av: Sofhie

Det där är ju nästan lite för gott för att vara sant och ännu finare när receptet går att variera till tusen :D

Sv; Gymmet finns i östra Småland och som sagt, förväntade mig verkligen inte att finna något sånthär just här, haha.

Och förresten, recptet är på G, måste bara testa att baka om den ytterlogare en gång så jag inte lurar på dig något galet :D

Kram

Svar: Sv. Ja, eller hur. Ibland vet jag inte vilket recept jag ska följa. Finns ju miljoner olika =) Men gott är det !!!

Haha, nej. Kanske inte där !! Men grymt ändå, så passa på att njuta ;).

Ja, men vad bra. Snällt av dig :)
Mari

2013-06-20 @ 15:56:35
URL: http://sofhie.shapemeup.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0