Två riktigt bra pass under den härliga lördagen !!

Efter gårdagens inlägg behövde jag en dag med lugn och ro. Det fick jag också, med extra allt. Oj så skönt !! Kroppen skrek av lycka ♥
 
Sov till jag vaknade av mig själv. Bytte om och startade dagen med 7 km löpning. Åt en stor frukost tillsammans med David och nyhetsmorgon. Njöt av kaffet i koppen. I lugn och ro. Gjorde lite måsten här hemma. Begav mig ut i solen med en bra tidning. Åt en god lunch. Promenerade till SATS. Gymmade (axlar/mage) med hög och peppande musik i öronen, i 70 minuter. Unnade mig ett hemmaspa. Glufsade i mig en stor portion grillad kyckling med blandsallad. Inspirerades inne hos mina favoritbloggar. Åt en stor fruktsallad och slutligen såg vi Berättelsen om Pi.
 
Underbara lördag, du fick mig på banan igen !!
 
- Idag springer jag innan frukost, äter lunch hos faster och farbror med alla kusiner samt tvättar några maskiner.
 
 
Passet på gymmet såg ut såhär:
Stående axelpress x4
Frontraise / Russian twist x4
Böjda axellyft åt sidan x4
Axelpressar / Böjda axellyft x4
Raka axellyft åt sidan x4
Drag till hakan med stång / Situps på pilatesboll x4
Plankan i olika ställningar 5 minuter
 
 
Status på löpningen: Sega ben som fortfarande skrek smärta efter benträningen i onsdags.
 
Har ni tränat i helgen?
 
 
 
 
 
 
/ M A R I
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Crazylicious

Asbra jobbat! :D Jag körde ben igår och idag blir det rygg. I övrigt har jag en elak fibromyalgi just nu så det blir massa vila och massage :)
Kram kram!
Sv: Just nu räknar jag ju inte kcal på det sättet, uppskattar lite, har vägt vissa saker (typ färsen och så), vet hur mycket 1 dl havregryn blir och en klick sockerfri sylt etc. Men från och med i morgon blir det nog hårdare tag, skall förbereda mer och väga och mäta och räkna ut ordentligt och sätta upp hårdare regler kring det hela :) Kram till dig och tack för pepp!

Svar: :) Grymt skönt att hinna med två pass. Underbara helg liksom :). Ah okej, på det viset. Kul !! Jag funderar på några veckors deff i sommar, då jag faktiskt har möjlighet till det, kanske svårare när så mkt frestar, men under arbetsveckorna är det svårare att få det att funka för min del. Men är inte så insatt i det där, har du något bra jag ska tänka på?! kramar
Mari

2013-06-16 @ 09:34:38
URL: http://crazylicious.shapemeup.se
Postat av: Alexandra

Inte hunnit läsa bloggar i veckan, men nu har jag läst ikapp! :) Du verkar ha haft en bra träningsvecka, och vilket bra pass på gymmet, det kopierar jag rakt av och sparar till en dag i veckan som kommer.

Och förresten, angående att springa i regn, som du skrev om i inlägget jag just läst, visst känner man sig lite extra tuff? Folk sitter inne och ugglar medan man själv springer omkring och blir sjöblöt. :D

Svar: :) Ja, ibland rinner tiden bara iväg, och som jag precis såg så förstår jag var din tid tog vägen :). Full rulle kanelbulle !!!.
Ja, men gör det. Ett riktigt bra pass, som tar enormt bra på axlarna. Efter två sådana pass ser jag enorma resultat, och ja, det är ju muskeln som visar snabbast resultat på mig också. Men ändå =). Riktigt bra !!!

Mm, det gör man faktiskt. Folk kollade snett på mig, men jag körde, och kände mig sjukt nöjd =) kramar
Mari

2013-06-16 @ 11:55:44
URL: http://hejklassiker.blogg.se
Postat av: Adriana Papac

Fin blogg! Kika gärna in på min :)

Svar: =) tack
Mari

2013-06-16 @ 11:59:42
URL: http://adrianapapac.blogg.se
Postat av: Marja - Baka Sockerfritt

Härligt! Låter dom om du haft en riktigt bra lördag ;) Själv körde jag ett skivstångspass och gick promenader.

Svar: =) Riktigt bra ju !! kramar
Mari

2013-06-16 @ 12:38:20
URL: http://bakasockerfritt.se/
Postat av: Sofia

Låter verkligen som en perfekt dag! Härligt. :)

Svar: Mm, så härligt :)
Mari

2013-06-16 @ 15:04:45
URL: http://lifeaccordingto.blogg.se/
Postat av: Sanna

Vad härligt att höra, speciellt från tidigare inlägg. Jag hoppas att din helg fortsatte i samma anda med mindre stress! Stor kram

Svar: Tack fina du !! Idag har också varit väldigt skön, har faktiskt bokat av allt som jag hade tänkt göra. Det måste göras ibland. kramar
Mari

2013-06-16 @ 15:46:23
URL: http://engnuttasocker.blogg.se
Postat av: jannica

Du är ju grym!!! vad anser du om att springa på asfalt? Jag springer nu på grus men blir ju samma runda vareeeeeenda gång, i längden blir det ju tråkigt :O

Svar: Men åh, tack fina du. Det värmer =). Jag springer som oftast på asfalt, så jag personligen har bara bra att säga om det, men det gäller att vara försiktig, egentligen. Då det stöter en hel del på knäna, men har man bra skor för asfalt så går det bra. Vilket jag har ! kör du bara på grus ? Testa med asfalt, variera underlag är ju toppen, både för knäna och resultaten =) kramar
Mari

2013-06-16 @ 20:38:18
URL: http://jannicaaenneby.blogg.se
Postat av: jannica

Sv: när jag började jogga, så blev det asfalt, men fick sjukt ont i höfterna, så när jag o min vän körde grus kändes det mycket bättre, orkade mer lixom. Har väl inte de bästa skorna just nu heller direkt men de får duga tils jag har råd. Brukar springa 1km fast flera varv då det är bra backar, inte BARA upp eller BARA ner. Får se om jag testar asfalt snart då spåren blir så tråkiga.

Svar: Sv. Ah okej, men då ska du nog varia försiktig. Eller variera lite i alla fall, alla underlag är ju bra, bara man inte kör för hårt på detsamma bara. Så testa, men får du ont igen så kör på grus :) kramar
Mari

2013-06-16 @ 20:55:35
URL: http://jannicaaenneby.blogg.se
Postat av: Karin O

Låter toppen:)

Svar: =) Ja. Hur mår du?!
Mari

2013-06-17 @ 04:03:00
URL: http://kakansemlanoliven.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0