Pulsklocka, men vilken ska jag köpa?

Det finns en hel uppsjö av dessa urverk som digitalt visar hur långt du sprungit, vilken hastighet du legat i, hur många kalorier du förbrukat osv. Utseendet varierar, kostnaden varierar, kvalitéten varierar osv. Men, jag har INGEN som helst aning om vad som är bra, prisvärt och funktionellt.....
 
Så nu ska Ni mina kära läsare få hjälpa mig! Min tanke är att köpa en pulsklocka, en som framför allt visar mig distans och tid (en rättvis sådan, då jag spyr på Runkeepern för tillfället), allt annat spelar nog ingen roll faktiskt. Kanske att pulsen får vara med på ett hörn också, men viktigaste är distans och tid. Nå, tipsa mig och berätta gärna varför jag ska köpa just den Du tipsar om...
 
Vad ska jag köpa, och varför?
 
 
 
 
Denna ligger på min topplista nu.... Någon som har en sådan?
 
 
 
 
/ M A R I
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Crazylicious

Åh, kan ingenting om sådana saker, men hade också velat ha en pulsklocka för att se hur mycket man förbränner per dag :P
Sv: Jaaa, saltgurka måste det vara också! Och gärna mycket smör, haha! Åhhh, såååå suuuugen nu! :P

Svar: Ja, precis. Jag blir helt yr av allt som finns =).
Bra där ;) helt och håller perfekt... mums ! kraaam
Mari

2013-07-18 @ 10:25:32
URL: http://crazylicious.shapemeup.se
Postat av: mariekarolina

Snubblade in här av en slump men måste bara kommentera att förutom ett "E" i slutet på Marie så heter vi likadant i för- och efternamn ;D

Svar: Nemen, vad lustigt. Fint namn har vi iaf ;) kul att du kikade förbi !!
Mari

2013-07-18 @ 10:36:48
URL: http://mariekarolina.blogg.se
Postat av: mariekarolina

Hihi :-) Kikar nog förbi flera gånger!

Svar: Ja, gör det.- Du är så välkommen !!
Mari

2013-07-18 @ 10:40:04
URL: http://mariekarolina.blogg.se
Postat av: Karin O

Garmin Forrunner 610, suverän på alla sätt!

Svar: Kikade på den, den verkade riktigt bra. Tack =)
Mari

2013-07-18 @ 12:25:38
URL: http://kakansemlanoliven.se/
Postat av: Linnea

Köp Garmin forerunner 210, jätte nöjd med min. Den är inte fruktansvärt dyr heller. Där får du bland annat tid, sträcka, hastighet, puls och pulszoner, intervaller och kaloriförbrukning.

Svar: Sv. Tack för tipset :). Ska kika på den...
Mari

2013-07-18 @ 12:39:51
Postat av: veronica

Ska också köpa en pulsklocka! vill att den ska mäta kcal också..och typ vilken puls man ligger på? =P

Svar: Ja, samma här.... det behöver inte vara någon värstinggrej, men så att jag får reda på det jag vill ha reda på. kram
Mari

2013-07-18 @ 15:39:11
URL: http://veronicas.shapemeup.se
Postat av: fight4fit

Kommer in och läser allas tips sen. Har varit på jakt ett tag jag med men blir hela tiden sjukt förvirrad vad jag ska välja, så blir att jag bara skjuter fram det hela tiden.

Svar: Ja, gör det. Bara att kika in =).... samma här, jag blir alldeles yr....
Mari

2013-07-18 @ 19:52:10
URL: http://www.fight4fit.se
Postat av: Sanya

Jag har en polar FT40 som jag är gryyyymt nöjd med! Dock mäter ju inte den distans.. :/

Svar: Ah okej, ska kika på den !! =) tack för tipset.....
Mari

2013-07-18 @ 20:34:17
URL: http://sanyasofie.blogg.se
Postat av: Sofia

Jag har ingen aning. Äger ingen. Men jag kan tänka mig att det är ovärderligt om man springer så mycket som du. :)

Svar: Haha söta du. Så kan det vara hehe =) Jag har kollat lite idag, men blir helt yr av allt som finns. Och ja, dyra är dom.... men jag ska kika in i någon butik ist, det är enklare tror jag =)
Mari

2013-07-18 @ 21:38:15
URL: http://lifeaccordingto.blogg.se/
Postat av: frubalken.blogg.se

Jag hade samma problem som dig när jag köpte min. Så faktiskt tog jag första bästa ;) Och det blev en polar ft 7! Jag är supernöjd och den är jätte bra. Den har många funktioner men den har inte hastighet eller distansen. Men om man har koll på det själv så är den super bra! Jag är iaf väldigt nöjd! =)

Svar: Oh, jag kanske ska köra den också. Första bästa =) Ska in och kika i någon butik här i dagarna...tror det blir bäst så =). Ska titta upp den du har också, så tack för tipset =). kramar
Mari

2013-07-18 @ 22:48:28
URL: http://frubalken.blogg.se/
Postat av: Emma

Åh, vad roligt med en pulsklocka :) Jag har en garim forerunner 210. Bortsett från att jag tycker att den är lite trög på att hitta satelliten är jag väldigt nöjd. Stefan har en garmin forerunner 610 och är nöjd han också. Jag använder min klocka med exkat de behov som du beskriver. Hastighet, tid/puls och distans :) Tycker det är grymt kul att träna med pulsklocka. Alla jag har pratat med säger att man inte ska köpa en "för dyr" första-klocka, eftersom prislappen oftast sätts utifrån vilka funktioner som finns. Med de funktioner du vill ha borde det alltså räcka med en klocka som inte är alltför dyr :)

Lycka till med köpet! :)
Hoppas allt är bra med dig? Är du tillbaka i Stockholm nu?
Kramkram

Svar: ;) Den har jag faktiskt också blivit tipsad om, så kanske tittar närmare på den med... vet du om det är någon skillnad på herr och dam-klockorna? Tycker att herrklockorna kan vara snyggare nämligen =).
Ja, runkeepern väger inte riktigt upp till mina förväntningar, så nu är det dags.... Ska bli jättekul =) Tack för tipset fina du !!

Bara bra med mig :) själv ?? Jag åker till sthlm idag, ska packa in i bilen alldeles strax :) kramar
Mari

2013-07-18 @ 23:25:15
URL: http://semmla.shapemeup.se
Postat av: Emma

Jag tror att dammodellen är lite smalare, för att passa våra handleder bättre. Men jag känner ingen större skillnad på min o Stefans, så jag tror inte att det spelar någon roll :) Jag ville ha dammodellen, för att den var lite rosa :P Haha.
Klockan räknar även kalorier och puls såklart (om man har pulsbandet på sig ;)). Jag tar visserligen kalorierna med en nypa salt, men det är ju jämförbart från gång till gång iallafall :)

Jag är trött efter den slitiga veckan, men nu har jag äntligen fått den välförtjänta helgen. Den ska snart inledas med ett gympass o grillning senare ikväll :)
Hoppas färden ner till Stockholm går bra och trevlig helg!
Kram

Svar: Sv. Ok, så kan det mkt möjligt vara. Ska kolla det !!! För jag är inte så jätterosa av mig, hehe... men den är fin, den med rosa, så jag förstår att du hellre ville ha den :).
Så himla skönt. Det är du värd !!! Njuuut nu :).
Färden ner gick bra, lite trafik och sedan massa shopping på Kungens Kurva.
kramar

Mari

2013-07-19 @ 16:11:38
URL: http://semmla.shapemeup.se
Postat av: Andreas

Jag har själv en Nike + Sportwatch, som inte har någon pulsmätare. Men jag har varit sugen på Polar en längre tid. Inte omöjligt, att det blir en sån när jag köper nästa klocka.

Svar: Sv. Ah okej. :) säg till vad du tyckte isf, om du köper en =)
Mari

2013-07-20 @ 18:13:53
URL: http://www.runandreasrun.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0