Äntligen tillbaka på gymmet !!

Efter sammanlagt 89 km (helt galet) löpning, plus två intervallpass och tabataintervaller med fokus styrka på mina två semesterveckor så var ett besök på gymmet helt fantastiskt härligt. Tänk er hur barnen blir när dom kliver in på ett lekland, så reagerade jag ungefär :). Visste inte alls vad jag skulle utsätta kroppen för, men i slutändan blev det väldigt bra.... Längtar redan till nästa pass !! Då köttar jag ben :)
 
Passet:
Uppvärmning på bandet 5 min. Sedan blev det 1 minutersintervaller, med ökning varje minut. Jag ökade 1 km/h varje minut, till att jag sprang på 15 km/h, där vände jag och minskade 1 km/h varje minut till att jag joggade i ett lugnt tempo. Det blev 10 minuter sammanlagt. Svettigt?? - Dyngsur !!
 
- Ägnade mig sedan åt rörlighetsövningar i 5 min.
 
När jag gick över till vikterna/maskinerna, så såg det ut såhär:
Latsdrag / Bicepscurls med hantlar x4
Smal sittande rodd / Russian Twist med vikt x4
Ryggresningar / Burpees x4
Enarmsrodd med hantel / Plankan med benindrag x3
Raka marklyft / Bicepscurls med stång x4
Avslutade med latsdrag i dropset.
 
..sedan gick en endorfinhög dam hem och åt lunch..
 
Vad tränade ni igår?
 
 
 
 
 
/ M A R I
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Marina

Lät väldigt jobbigt och svettigt!

Svar: =) Det var bara förnamnet... träna inomhus gör ju sitt också =)
Mari

2013-07-24 @ 13:42:29
URL: http://marinapalme.blogg.se
Postat av: Sofia

Underbart. Jag vet precis känslan. :)

Svar: ;) Mm, den är härlig.
Mari

2013-07-24 @ 15:04:01
URL: http://lifeaccordingto.blogg.se/
Postat av: My

Ska göra comeback på gymmet jag med i nästa vecka :)

Svar: Woohoo, underbart ju =) Vart tränar du nu?
Mari

2013-07-24 @ 17:41:52
URL: http://fromdepptopepp.blogg.se
Postat av: Alexandra

Fy vad gött!! :D Jag är så nedrigt glad över att jag faktiskt har lärt mig att verkligen tycka om styrketräningen! :)

Svar: Jag säger detsamma, är överlycklig för det... den är underbar !! =)
Mari

2013-07-24 @ 19:02:30
URL: http://hejklassiker.blogg.se
Postat av: Sofhie

Säger det åter igen - du är ju helt galen kvinna, gymt galen! :D (endast positivt ;D). Vilken jäkla löpare!

Älskar det där linnet från adidas. Har själv smygprovat det men tvingats hålla i plånboken och därmed tvingats lämna butiken med ett lite brustet hjärta ;)

kram!

Svar: Men söta du, tack för alla fina ord... Blir jätteglad !!! Så peppande att få sådana kommentarer, det är ju liksom då man orkar mer :). Tack !!
Typiskt !! Men nu är den på rea, köpte linnet för 99 kr.... Men ja, när ekonomin säger stopp så måste man lyssna.
Kram till dig.
Mari

2013-07-24 @ 21:32:31
URL: http://sofhie.shapemeup.se
Postat av: Emma

Härligt att komma tillbaka till gymmet hör jag :) Kul med intervallerna, precis sånt upplägg som jag gillar att köra :D Längtar till jag kan sätta igång med det igen. Tyvärr känns knät sämre, så jag får vänta några dagar till :(

Igår blev det benpass för mig :) Idag mestadels vila, men 20 minuter mage hann jag med iallafall :)

Svar: Ja, så otroligt skönt, och framför allt roligt :). Har aldrig testat dom intervallerna faktiskt, första ggn igår och dom funkade super. Perfekt på löpbandet också. Körde liknande idag, men med 30 sekundersintervaller.

Aj, inte bra !!! Hoppas för guds skull att det inte är för att stanna..

=) kram
Mari

2013-07-24 @ 22:05:16
URL: http://semmla.shapemeup.se
Postat av: Crazylicious

Åhhh, sicket pass! BRA jobbat! :D Igår körde jag mage och bröst, mumma och skönt som tusan!
Sv: Ja, men verkligen! Haha! Alltså, typ dippa broccoli är ju grymt gott :D Fast vet inte om jag vill ha några små buketter i godisskålen direkt ;)
Ahhh, lax är gött! :D
Oj, jag körde crunches, sit ups, stående sidoböj (haha, vad heter de eg? :P ), sidolyft från golvet, benlyft med och utan vikt på bänk och russian twists. När jag gör så där många repetitioner gillar jag att köra många olika övningar så att jag inte blir uttråkad :)
Kram!

Svar: Tackar. Kändes riktigt bra, och ryggen påminner mig om att jag har en ;)....
haha... jodå, har man inget bättre hemma så funkar det perfekt haha :).

Som sagt, jag blir trött av att bara höra det =) Men grymt !! kram
Mari

2013-07-25 @ 08:05:04
URL: http://crazylicious.shapemeup.se
Postat av: Lina

Gött!

Svar: ;)
Mari

2013-07-25 @ 08:21:28
URL: http://linaohlsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0