Träningsfrågor, som jag svarar på !!

Eftersom det inte blir särskilt mycket träning för tillfället, då jag är hemma och kurerar mig från en förkylning bjuder jag er på lite annat :). Enjoy...
 
 
1. I mina öron när jag tränar:
Skittrist svar, men jag är en allätare. Tycker samma musik dag ut och dag in är dötråkigt. Mina favoriter just nu är; Alexandra Stan - Mr. saxobeat och Darude - Sandstorm.
2. Favoritmuskel:
Ben och mage.
3. Mål med träningen:
Att MÅ BRA, ha kul,  få/ha en stark kropp och att den slimmas är bara en stjärna i kanten.
4. Favoritövning:
Benpress och magrotation (russian twist)
5. Favoritmat:
Finns massvis med mat jag tycker om, älskar att äta. Men ALLT med kyckling i receptet tycker jag om.
6. Då mår jag som bäst:
När min vardag/helg varieras med både lugn, träning och kärlek/vänskap.
7. Favoritkonditionsträning:
Löpning
8. Mitt bästa kosttips:
Jag hyllar en varierad/regelbunden (ex. frukost, mellis, lunch, mellis, middag.) kost, utan förbud och måsten. 
9. Favoritmellis:
Kesella med en skvätt apelsinsaft (från en apelsin), färska hallon och liite kanel. MUMS :)
10. Då tränar jag allra helst:
Jag föredrar morgonträning, då jag älskar att ha det gjort och kunna få ha hela dagen till förfogande men detta får jag bara till under helgerna.
11. Favoritlivsmedel:
Kyckling och lax. Kesella och keso. Bär och frukt.Lakrits, mörk choklad och popcorn.
12. Mitt motto:
VILL man så KAN man.
13. En lördagsskväll unnar jag mig gärna:
Som under 11;an, lakrits, mörk choklad och popcorn.( Men till den 20 maj ska jag vara utan allt som heter godsaker, en deal med en vän).
14. Hälsa för mig:
Att må bra !! Du kommer långt med en varierad vardag med allt vad det innebär.
15. Min favoritfrukost:
Fiberhavregrynsgröt med kiwi, linfrön, färska hallon och kanel. Till det ett glas vatten och en kopp kaffe. Men jag har övergått till naturell (laktosfri) yoghurt med varierad kompott som "pålägg", för att testa om min mage mår bättre av den sortens frukost.
16. Detta klarar jag mig inte utan:
Kärlek. Familj. Vänner !! Träning, natur, vatten, kiwi ;) och massa skratt och glädje.
 
- Just nu befinner jag mig på landet med familjen, där jag spenderar mina sista dagar här i norr för denna gången. Det blir lek ute i snön, mys, gomiddag, spel och mycket mer.
 
Har erat 2013 börjat bra?
 
 
 
 
/ M A R I
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Hanna Karlsson

Kul att läsa!

Svar: :) Tack
Mari

2013-01-05 @ 09:04:02
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Postat av: Marie

Vilken roligt lista och kul att läsa lite mer om dig! Kram

Svar: =) Vad roligt att du tycker det. Kraam
Mari

2013-01-05 @ 16:06:09
URL: http://asitismarie.blogspot.se
Postat av: Sofia

Kul lista. :)

Svar: :) Ja, sådant passar in här ibland. kraam
Mari

2013-01-05 @ 17:48:18
URL: http://borninmay.blogg.se
Postat av: Jouline♡

Kul att läsa :) Åh så gott det här såg ut!

Svar: :) vad kul att du tycker det.. Kraam
Mari

2013-01-05 @ 19:34:10
URL: http://stylebyjouline.blogg.se
Postat av: Jenny

tumme upp för russian twist!!

Svar: =) Mm, älskar dom.
Mari

2013-01-05 @ 20:49:56
URL: http://jennyjanssons.com
Postat av: Julianna

Jag ska också börja med lite kompotter! Hur brukar du göra? Jag tycker att det är rätt svårt att variera frukosten och den känns rätt tråkig just nu..

Svar: Jag har alltid naturell yoghurt som bas, men "pålägget" varierar ganska ofta. Beror lite på vad jag har hemma, men en klick kesella, apelsinklyftor och en näve cashewnötter exempelvis. Färska bär är också en hit =) Ta vad du har hemma !!
Mari

2013-01-06 @ 09:48:21
URL: http://juliannas.devote.se
Postat av: Karin O

Ok om man fyller i den där på sin egen blogg?:)

Svar: :) Självklart. Gör det !!! Ska bli kul att läsa :)
Mari

2013-01-07 @ 09:35:11
URL: http://kakansemlanoliven.se/
Postat av: Q.

Är det ok om jag snor listan? Sjävklart länkar jag till din blogg isf :)

Svar: =) Självklart, ta den du :)
Mari

2013-01-12 @ 19:49:41
URL: http://ngo.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0