Rygg/biceps/axlar i ett superset !!

Hur vet man om man har migrän är min första fråga till er?. Hamnade i soffan efter gårdagens jobb och träning nämligen, med illamående och ilningar innanför pannbenet, låter kanske märkligt men det var inte vanlig huvudvärk i alla fall. Aja, har ni svaret på om det kanske är migrän får ni gärna lämna ett avtryck. Annars har veckans alla avverkade dagar sprungit förbi och både jobbet och timmarna på gymmet har känts riktigt bra. Tummen upp :)
 
Hur har er vecka varit hittills?
 
 
Gårdagens rygg/biceps/axel-pass blev ett riktigt bra pass, körde detta i superset. Då man alltså kombinerar två olika övningar utan vila emellan. Det kan exempelvis vara två övningar för samma muskel eller två övningar för olika muskelgrupper. Har ni testat?
 
Såhär såg det ut:
 
- Stående rodd / Hantelcurls x4set
- Sittande rodd (smal) / Hammercurls x4set
- Axelpress med stång / Bicepscurl med stång x4set
- Latsdrag / Hantelcurls x4set
- Hantelrodd / Axelpress med hantlar x4set
 
Vad tränar ni idag?
 
 
 
 
/ M A R I
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Marie

Tyvärr inget svar på migränfrågan. : (

Härligt med träning och vad stark du ser ut! : )
Jag har mitt andra PT-pass idag på lunchen. : ) Kram

Svar: Tack ändå snälla du. Skrev till en vän som har migrän, så jag har nog konstaterat att det är det jag också har. Det blev att gå hem efter ett par timmar på jobbet, jobba med barn och ha migrän är ej att rekomendera hehe = )
:) Vad snäll du är. Så kul att se resultat.
Härligt, skoj. vad blir det idag? kram

Mari

2013-01-17 @ 09:47:07
URL: http://asitismarie.blogspot.se
Postat av: Rebecca

Jag brukar också få sån hemskt huvudvärk, men enligt läkaren så är det inte migrän.. bara starkare huvudvärk än vanligt, prova treo om det händer igen :)

Svar: tack snälla. Ska ta vara på ditt tips =) Tack !!!
Mari

2013-01-17 @ 12:18:15
URL: http://rebeckhaam.blogg.se
Postat av: Anonym

Sv: ja älska hockey :) hejjar på aik.. Killen spelar passande nog där i oxå:p vad håller du på?

Svar: :) Härligt. Jag är ju från Sundsvall, så Timrå är mitt lag =)
Mari

2013-01-17 @ 17:17:05
URL: http://www.tkhl.wordpress.com
Postat av: Emma

Stackare med migrän. Jag har noll koll, är lyckligt ovetande om hur det känns att ha migrän.

Jag gillar superset. Jag kör oftast samma muskelgrupp, vilket inte verkar vara så vanligt. Men det passar mig :)

idag har jag som sagt plankat o sen blev det ett svettigt spinningpass :)

Sv.Ja, det är ju perfekt att använda "dötiden" till plankande :)
Åh, vad drygt med migrän. Har jag aldrig haft migrän, och det är jag jäkligt glad över! Hoppas det går över snabbt. Som sagt, annars får du planka på nästa vecka som sagt.

Kryakryakrya!

Svar: Det ska du vara glad gör, för det var inge skoj alls. Men idag mår jag mkt bättre =) är tillbaka på jobbet.
Hur har du det?

Tanken är väl att man ska köra samma muskelgrupp, eftersom man ska trötta ut muskeln. Men ja, det blev blandat denna gången. Funkar riktitt bra det också :).

Kraaam
Mari

2013-01-17 @ 21:36:56
URL: http://semmla.shapemeup.se
Postat av: Sofia

Åh jobbigt. Jag har haft migrän sen jag var fem. Det är mycket bättre nu dock. Men saker som lite sömn eller dum mat kan trigga det. Även stress och sen när man slappnar av så exploderar det typ. Det låter lite som migrän, men det värsta är du en extrem huvudvärk. Som att du inte kan hålla huvudet uppe och även ljus är jobbigt. Brukar du dock inte ha migrän skulle jag säga att det är någon typ av spänningshuvudvärk. Ja jag har haft alla typer av huvudvärk. ;) Hoppas det går över. Krya på dig! :)

Svar: Uscha :( inge kul. Jag har aldrig haft det, så jag blev lite orolig när jag fick synbortfall. Men idag mår jag bättre, och är tillbaka på jobbet. Hur har du det ? kram
Mari

2013-01-17 @ 22:06:56
URL: http://borninmay.blogg.se
Postat av: Karin O

Eftersom du körde rygg och axlar är det ju troligt att det kommer från något muskelfäste? Då kan man få sjukt ont i huvudet!

Svar: Åh, det tänkte jag inte på. Smart !!! Tack :) Idag känns det bättre..
Mari

2013-01-18 @ 00:46:56
URL: http://kakansemlanoliven.se/
Postat av: JUNITJEJ

Du ser stark ut!
Ikväll har jag tränat på löpbandet och så har jag tränat några maskinen. Jag tränade främst benmaskiner.

Svar: Tack snälla :) Härligt, bra pass. Skönt avslut på veckan =)
Mari

2013-01-18 @ 21:36:54
URL: http://www.junitjejen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0