Biceps/axlar i triset och ben/mage !!

Det där med att effektivisera passen har jag blivit enormt duktig på, och inte effektivisiera som i att skynda igenom alla övningar och sedan inte alls känna av att någon träning är gjord, utan jag har helt enkelt lagt in fler triset och superset i passen. Självklart går inte varje pass ut på det, men när tiden inte riktigt räcker till eller jag egentligen bara vill hem så funkar detta super. Kör ni triset eller superset? Måste även också säga att detta är ett perfekt sätt att trötta ut den muskelgrupp man jobbar med. Träninsgvärk kan man ofta vänta efter sådana pass.
 
Superset - Du kör två olika styrkeövningar direkt efter varandra utan att vila emallan. Välj mellan att använda två motsatsmuskler, såsom biceps och triceps, eller träna två övningar för samma muskel.
 
Triset - Som ovan, bara att du kör tre övningar efter varandra, utan att vila.
 
 
Såhär har jag lagt upp det i veckan:  (har bara kört triset dock, men använder superset ibland också)
 
Biceps/axlar 
Bicepscurls med stång / Hummercurls / Enarmscurls
Axelpress med stång / Hantellyft rakt fram / Hantellyft åt sidan
 
En cirkel på 4 varv, med 40 sek vila mellan övningarna.
 
Ben/mage
Benpress / Tåhävningar x 4set
Utsida lår / Insida lår x 3set
Benspark / Tåhävningar med vikt x 4set
Baksida lår / Squats (25 st) x 4 set
Bulgariska utfall med hantlar / Benböj på bosuboll x 3set
+ 20 x 3set upphopp
Plankan 1min x 3set
Russian twist med vikt x 3set
Crunches x3set
Benlyft (liggandes på golvet) x4set
 
 
Får härmed önska er en trevlig helg också ♥
 
Ser ni Tjejvasan i helgen?
 
 
 
 
 
 
 
/ M A R I
 
 

Kommentarer
Postat av: Crazylicious

Härligt pass! Och svar nej, jag kommer inte att titta på tjejvasan i helgen :P

Svar: :) tack. Känns i benen idag, då jag körde ben/mage igår... Hehe okej :)
Mari

2013-02-22 @ 09:01:52
URL: http://crazylicious.shapemeup.se
Postat av: Marie

Jag brukar köra superset och triset ibland, effektivt och bra! Trevlig fredag! Kram

Svar: :) Kul. Ja effektivt är det verkligen !! Kraaam fina du
Mari

2013-02-22 @ 10:04:46
URL: http://asitismarie.blogspot.se
Postat av: Esmeralda <3

Bra pass! önskar jag får börja träna snart!!:D

Svar: =) Varför kan du inte träna?
Mari

2013-02-22 @ 10:55:49
URL: http://esmeraldaaa.blogg.se
Postat av: Jenny

Du bör kolla in min blogg i dag, NU!
(kan du även då maila mig din adress så jag kan skicka hem vinsten till dig snarast! Kram och grattis:D)

Svar: Wiiiee. vad glad jag blir :) Underbart !!! Vilken start på helgen =) Mailar dig min adress.. Tack än en gång !! Kraam
Mari

2013-02-22 @ 12:08:20
URL: http://www.springamera.blogspot.com
Postat av: Rund är också en form!

Grattis till vinsten hos Jenny! :-)

Och bra pass! Ja, jag kör framför allt superset. Men det händer att det blir triset också.

Svar: Åh tack snälla :). Jag blir jätteglad.
Kul =) det är nog mer vanligt än vad man tror.
Mari

2013-02-22 @ 12:28:49
URL: http://rundarocksaenform.wordpress.com
Postat av: Emma

Jag kör inte superset så ofta (triset har ja aldrig kört). Men jag kör väldigt ofta superset när jag kör triceps och ibland när jag kör mage. Kombinerar mellan två övningar för samma muskelgrupp då alltså. Älskar att bli totalt slutkörd i triceps på det här sättet :) Funkar dock bara när det är relativt lite folk på gymmet, vilket det sällan är hos oss.. Men kul är det.

Jag kommer med största sannolikhet inte se tjejvasan. Är inte så intresserad av att se på sport överhuvudtaget på tv ;) Ska du kolla?

Trevlig helg på dig!

Kram

Svar: =) Kul. Ja trötta ut musklerna helt är enormt härligt, då känns det att man tagit i. Vilket jag ofta vill att det ska kännas....- Jo, just nu är det mkt folk på mitt gym också. Liite trist, men ja, det är bara att härda ut. Snart är det tomt igen =)
Jadå, jag ska kolla :).

kraaam
Mari

2013-02-22 @ 15:36:09
URL: http://semmla.shapemeup.se
Postat av: Emmas träningsblogg

Jag kör ofta superset när jag tränar biceps och triceps tillsammans, vilket bara sker ibland.. Oftast blir det triceps med bröst och biceps med rygg. När jag tränar axlar brukar jag köra triset eller gigantset :)

Sv: Haha, höll inte på att ta mig upp ur sängen ;) och alla trappor jag gått i idag.. oh my! Samtidigt är det ju skönt på något konstigt vis ;)

Svar: =) Ja rygg/biceps kör jag som oftast i superset, det funkar super och är riktigt uttröttande. Gigantset?? =)
Haha, kan tänka mig det. Oj oj !!!! Jo jag håller med, en galen hatkärlek =)
Mari

2013-02-22 @ 15:58:04
URL: http://emmanyymaan.blogg.se/
Postat av: milenamalmros

Bra pass :D

Svar: :) Tackar
Mari

2013-02-22 @ 20:38:09
URL: http://superwoman.shapemeup.se
Postat av: Sofia

Jag gillar superset, grymt sätt att hålla uppe pulsen också. :)

Svar: Men eller hur, riktigt bra är det =) Godnatt !!!
Mari

2013-02-22 @ 21:11:11
URL: http://borninmay.blogg.se
Postat av: felicia

älskar att superseta.. främst för att ja tycker vila är onödigt när man tränar.. bättre att få upp flåset genom att köra igång =D annat tips är ju att köra 2 olika muskelgrupper samtidigt så slipper man oxå vilan :P

Svar: :) Håller faktiskt med. Det där med att vila mellan seten har jag helt tappat bort, slöseri med tid skulle jag vilja säga. =) Har du några andra bra tips på övningar?
Mari

2013-02-22 @ 21:54:21
URL: http://tkhl.wordpress.com
Postat av: Emmas träningsblogg

Gigantset = fyra övningar i rad :)

Svar: OMG..haha =) Det måste jag testa !!!
Mari

2013-02-22 @ 22:33:19
URL: http://emmanyymaan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0