En touch av banan, choklad och mandel !!

Ibland blir det bra, andra gånger inte alls bra och vissa gånger blir det sådär bra så att smaklökarna dansar tango på tungan. Denna gången blev det smaksensation. Och blir det så pass bra att smaksensation är ett faktum så bjuder jag gärna er på det goda. Gillar du smakerna av banan, choklad och mandel så ska du kika på receptet nedan... Smaksensation var det, kom ihåg det :)
 
För 1 portion behöver du:
1/2 banan
1 1/2 msk Body Science casein (double rich chocolate)
1 dl kokosmjölk
2 msk lättkvarg
1 (rågad) tsk mandelsmör (jag använder kung markattas osaltade)
1 msk vatten
 
-Börja med att mosa bananen med en gaffel, tillsätt sedan (i samma skål) caseinet och kokosmjölken. Rör om till att du fått en jämn smet (blir det möjligtvis torrt så tillsätt lite vatten). Låt detta stå i frysen en stund. Medan den härliga banan/choklad-krämen gottar till sig i frysen blandar du kvargen, mandelsmöret och vattnet i en skål. Rör om till att du ser att mandelsmöret inte klumpar sig längre.
 
När du gjort detta häller du upp "mandel/kvarg-smeten" i skålen du ska servera i, ta sedan ut banan/choklad-krämen du har i frysen och klicka ut den, gärna som en glasskula (men det gick inge vidare hos mig) uppe på toppen av "mandel/kvarg-smeten. Sedan kan du äta och njuta :)
 
Detta har gjorts i repris två gånger denna helgen, herre så fantastiskt gott det är :)
 
 
 
 
 
 
 
/ M A R I
 
 
 

Kommentarer
Postat av: fight4fit

Mmmmm :)

Svar: =) Fasligt gott !!
Mari

2013-08-11 @ 10:26:54
URL: http://www.fight4fit.se
Postat av: Veronica

Sv: Jag använder mig av appen ShapeUp när jag räknar kcal :) där har jag även översikt hur jag ska fördela näringsvärdena, superbra =)

Svar: Sv. Ah okej, förstod att det var något liknande. Har också den, men slutade använda den då jag tyckte det tog sådan tid... haha =)
Mari

2013-08-11 @ 13:33:08
URL: http://veronicas.shapemeup.se
Postat av: Elena

Lät gott!

Svar: Mycket gott :)
Mari

2013-08-11 @ 14:26:43
URL: http://ellisono.blogg.se
Postat av: Sofia

Du verkar verkligen lyckas få ihop sånna där grejer hela tiden. :) Gött!

Svar: Jadu, ibland så lyckas jag ordentligt... men vissa gånger blir det inte alls bra =)
Mari

2013-08-11 @ 15:53:47
URL: http://lifeaccordingto.blogg.se/
Postat av: Sofhie

HERREGUD så gott det både ser ut och låter! :D

Sv; Ja visst är den grym! Lite kruxig tyckte jag i början men när man väl får in den så tar övningen något så enormt :)

Åh tack fina! Nej det är ju så, vi har alla våra olika utgångspunkter och hinder men det är svårt att låta bli att fokusera endast på sin egna utveckling och hur mycket man faktiskt lyckas åstadkomma. Det är alldeles för lätt att någon annan kommer in i ens jämförelsevärld, tyvärr.

Kram!

Svar: Sv. Lika gott var det också =) Du måste testa !!!
Ja, samma här. Det tog ett par gånger innan jag fick till den, men nu sitter den och grym är den :).

Mm, så är det. Så synd, men det är verkligheten och det är svårt att inte jämföra. Jag har varit där, och stundtals är jag fortfarande där, men jag försöker verkligen inte jämföra mig med andra, det kräver sådan energi plus att jag i slutändan alltid inser att jag är jag, och så kommer det alltid förbli. Och det är jag mäkta stolt över :)

kramar
Mari

2013-08-11 @ 19:54:19
URL: http://sofhie.shapemeup.se
Postat av: Karin O

Vad smaskigt!
Svar: Drygt tre månader om han stannar kvar hela tiden:)

Svar: SV. Åh, vad spännande. Vad tiden går snabbt =)
Mari

2013-08-11 @ 22:13:02
URL: http://kakansemlanoliven.se/
Postat av: Tess

Mums, vad gott! :) Kram

Svar: =) Ja, testa !!!
Mari

2013-08-12 @ 08:27:56
URL: http://tesswaltenburg.blogg.se
Postat av: Emmas träningsblogg

Oj, det där såg minst sagt gott ut! :) Vilka fantastiska idéer du har!

Svar: Ibland förvånad jag mig själv haha... testa, det var riktigt gott :)
Mari

2013-08-12 @ 18:45:52
URL: http://emmanyymaan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0