Du är unik !!

Du är unik. Glöm aldrig det !! Genom media, vid fikabordet på jobbet och samtal med grannar, vänner och släktingar propageras vi ständigt av olika budskap som berättar om hur vi borde träna, vad och hur mycket och vilka resultat vi borde sikta på. Samtidigt påminns vi om vad, när och framför allt hur mycket vi borde äta. Men allt blir så fel.
 
För mitt i all denna mediahysteri glömmer vi ofta bort att ingen annan människa har samma förutsättningar som just Du. Då pratar vi om genetik, träningsvana, hur "träningsbar" just din fysik är, mental styrka och praktiska förutsättningar som hur mycket tid du väljer att lägga på träningen och hur din livsstil ser ut. Det handlar också om prioriteringar, om hur högt du prioriterar träningen i förhållande till familj, vänner, jobb och andra fritidsintressen. Allt detta varierar med all säkerhet från år till år eller period till period, beroende på "vart" i livet du är.
 
Så med det här inlägget vill jag att ni, speciellt du som känner igen dig i vad jag talar om, vilket jag vet att många gör påminner er själva om att DU är unik. Ingen annan människa är som du. Och när det gäller träning, låt er inte (försök i alla fall) luras av andras smarta och välutformade träningsprogram, för det bästa träningsprogramet är just det program som är utformat efter dina individuella förutsättningar och tänkta mål. Utgå från det när du planerar ditt träningsår och jag lovar dig att du kommer få dom bästa resultaten.....
 
Du är unik. Glöm aldrig det !!
 
 
 
 
 
 
/ M A R I
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Crazylicious

Klokt skrivet! :) Det stämmer ju sååå väl!
Sv: Ja, men alltså, det är ju lite så det är, haha. Smärtan är en del av mig och den finns, men sedan måste man ju göra det bästa av situationen, träna efter förmåga och besöka farbror Robert då och då :P
Kram till dig, njut av Gotland nu!

Svar: Sv. Ja men visst är det så, himla viktigt !!!
Absolut, det är sant. Du har en stark inställning, det gillas. Kram fina du.. och ja, den där Robert verkar göra ett bra jobb =) kramar
Mari

2013-08-24 @ 14:51:45
URL: http://crazylicious.shapemeup.se
Postat av: Sofia

Fint skrivet. :)

Svar: Tack. Tycker det är så himla viktigt !!! nog för att jag också luras in ordentligt i denna hysteri, men jag försöker hålla mig till "mitt race". kram
Mari

2013-08-24 @ 18:48:30
URL: http://lifeaccordingto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0