Aminosyror och onsdagspasset !!

Fokus på styrketräningen fortsätter, resultaten haglar in och jag tackar MM Sports för aminosyrorna jag klickade hem för några dagar sedan. Fokus och återhämtning, vilken enorm skillnad jag känner. Både under och efter passen. Lite halleluja moments över det hela :) Grymt !!
 
Dricker ni aminosyror? Hur tycker ni i sådana fall att dom påverkar er?
 
Efter lite omkastning i schemat så föll lotten på ett axel/mage-pass igår. Vilket jag inte alls sörjde över, tvärtom. Riktigt bra blev det !!
 
Uppvärmning: 10 min på löpbandet.
- Rörlighetsövningar för överkroppen i cirka 5 min.
 
Axelpress med stång x4
Böjda axellyft med hantlar / raka hantellyft (framåt) x4
Sittande axelpress med hantlar / raka hantellyft (åt sidan) x4
Drag till hakan x4 /
Framåtlutande axellyft (åt sidan) x4
 
Russian twist 25x4
Crunches i TRX 25x4
Benlyft 25x4
 
(100 av varje med andra ord. Och ja, träningsvärk i magen är att vänta.)
 
Idag blir det bröst/triceps :) vad kör ni ?
 
 
 
 
 
 
/ M A R I
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sofia

Gött pass!

Har inte testat aminosyror, inte riktigt fattat varför man dricker det.

Svar: BCAA stimulerar proteinsyntesen, vilket gör den till ett perfekt tillskott både före och efter träning. Den kan påskynda återhämtningen under och efter träning också, vilket jag i inlägget skrev att jag känner skillnad på. Läs lite om det på nätet så hänger du med =)
Mari

2013-08-15 @ 17:02:15
URL: http://lifeaccordingto.blogg.se/
Postat av: fight4fit

Har inte provat det. Men låter som om man borde. Vilken smak har du? God?

Svar: Jag har smaken Lemon/Lime, helt okej smak. Jag har inget att jämföra med, men har hört att mango ska vara riktigt god :)
Mari

2013-08-15 @ 17:46:27
URL: http://www.fight4fit.se
Postat av: Sandra

Jag har ganska nyligen börjat med aminosyror, mest för att jag tycker det är mer lättdrucket än "vanligt" proteinpulver. Vet inte riktigt om jag känner någon större skillnad på fokus och återhämtning, men hoppas att de gör gott för musklerna iallafall :)

Svar: Sv. Antar att man reagerar olika, men innehållet är ju något kroppen behöver så detär ju bra =) Dricker du den på tom mage?
Mari

2013-08-15 @ 20:33:28
URL: http://www.sandrawest.shapemeup.se
Postat av: Emma

Jag har testat BCAA några gånger (snott av Stefan ;)). Funkar bra när man inte vill äta något innan man ska ut o springa eller att fylla på med efter/under ett spinningpass. Känner att jag får en minimal kick av det, men inte så att det är värt pengarna. Men det är rätt gott :P haha :) Härligt att det verkar funka så bra för dig iallafall. :)

Härligt pass du fick till också. Och ja, träningsvärk i magen kommer du nog få.. :D

Idag blev det spinning för min del. Svettigt!

Svar: Sv. Precis, då är det perfekt. Jag har inte tagit det vid alla träningspass, nog för att jag antar att man ska göra det. Men när magen är tom och ett träningspass stundar är det perfekt =).
Haha, jodå.. magen vet att den lever. Men det är skönt =)

Härligt med spinning, SATS här på Lidingö har ju stängt för renovering men så fort dom öppnar igen så ska jag boka in ett spinningpass. Svettigt och härligt:)


Hoppas du får en fin fredag.
Kramar
Mari

2013-08-15 @ 20:56:57
URL: http://semmla.shapemeup.se
Postat av: Sofhie

Jag har helt gett upp vasslet och tar aminosyror i samband med träning istället. Håller med dig, man kvicknar liksom till lite.. som en mini-pwo, haha

Kul att du gillade det du beställde och ja ska meddela hur ''berry'' smakade så fort de landar i brevlådan. Gillade du lemon/lime?:)

Sv; Plugget har inte börjat än (woho!). två veckor kvar sedan är det dags att attackera tentorna igen. Men känns samtidigt lite skön.. ett steg närmare flytten till sthlm ;)

Kram fina du!

Svar: Men precis, riktigt bra. Och framför allt gillar jag att kroppen känner sig mer återhämtad, mycket snabbare. Sådant gillas =)
Ja, det ser jag fram emot att höra. Jag gillar smaken, är shakern kall så smakar det ännu bättre =) Syrligt och fräscht.

Woohooo, en flytt. Det låter bra, då kan vi träna tillsammans :)
kramar
Mari

2013-08-15 @ 22:57:34
URL: http://sofhie.shapemeup.se
Postat av: Rebecca

Härligt Pass! Idag ska jag bort till Crossfit Göta och köra en class. Det ser ut att bli Hand stand Push Ups och sedan en stege med squat cleans och lateral jumpis 10-1. Blir nog bra!

Svar: Åh herre, blir bara trött av att läsa om det =)
Mari

2013-08-16 @ 09:06:52
URL: http://rebeccacecilia.blogg.se
Postat av: Crazylicious

Sååå kul att du är nöjd! :D Jag är supernöjd med mina, samma sort som du ju ;) Och jag kände väldans snabbt hur jag blev piggare och fick mer ork, mer pump i musklerna och jag tror även att jag har börjat växa mer sedan jag började med dem (BCAA är ju för tillväxten)
Kram!

Svar: SV. Mm, enormt bra. Älskar att jag känner mig så återhämtad efter så kort tid. Om musklerna har hunnit växa kan jag inte svara på, inte under den tiden jag druckit BCAA i alla fall, (vilket är två gånger ha ha). Men bra grej är det =) Gillar den !!! Kraaaam
Mari

2013-08-16 @ 20:48:30
URL: http://crazylicious.shapemeup.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0