Konsten att göra ingenting, men ändå ha det så otroligt bra!!

"Men vad bra vi har det" är en replik vi ofta har repeterat för varandra här uppe. Det spelar ingen roll vad vi har gjort, det bara är så. Vi har det toppen, och det är vi otroligt tacksamma för. Ta igår som ett exempel, vi hade kunnat deppa ihop totalt, eftersom det var storm och allt i skidväg eller andra fjällsysslor var helt uteslutet. Allt var stängt. Men, läsa tidningar, prata, lyssna på musik, titta ut i tomma intet, dricka kaffe och bara vara gick hur bra som helst det också. Deppa ihop, varför det? Här som vi har det så bra. Just det, konsten att göra ingenting är så himla viktig, och otroligt viktig att lära sig tycka om. För oj så man uppskattar allt annat sedan. Där har vi också ett exempel från gårdagen. När stormen hade lugnat sig klädde vi på oss och gav oss ut på äventyr. Vi klättrade i enorma snöberg, slängde oss i djupsnö, fotade galna bilder, och kiknade av skratt efteråt, vi försökte lära oss (framförallt mig) att stå på händer, vi ropade av glädje över att solen helt plötsligt dök upp (för att i nästa sekund försvinna), vi pulsade i djupsnö och mycket, mycket mer. Tre timmar utomhus och efter dessa simpla grejer var vi enormt glada. Vilka minnen för något så spontant och enkelt. Har ni lärt er det, att göra ingenting? Om inte, försök.. Ni kommer älska allt annat lite extra mycket efter det.
 
Hur har er vecka börjat, har ni Påskledigt?
 
 
 
 
 
 
 
/ M A R I
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Marie

Vad underbart härligt det låter! : )
Lika mycket som jag gillar att göra saker tycker jag om att göra ingenting också. Har nog alltid varit ganska bra på det faktiskt. : )
Kram!

Svar: =) Lika underbart är det, som det låter. Hur har du det, hur känns benen ?!. Skönt :) Jag har blivit bättre, var ingen vidare på det för några år sedan, men nu har jag insett vad viktigt det är. Kram
Mari

2013-04-03 @ 09:40:04
URL: http://asitismarie.blogspot.se
Postat av: Sanna

Härligt inlägg! Vad skönt att höra att ni vågat slappna av och inte göra någonting. Ibland är det ganska nice att låta vädret ta besluten åt en. Jag hoppas ni fortsätter ha en fin tid däruppe!

Svar: =) Ja, eller hur. Så himla skönt !! Trots att vi är på semester och vill få ut så mkt av resan som möjligt, men vi njuter för fulla muggar :). Sköt om dig fina du. kram
Mari

2013-04-03 @ 09:47:01
URL: http://engnuttasocker.blogg.se
Postat av: Marie

Benen känns tack och lov lite bättre, dock inte helt bra i vänster benhinna. Vågar mig inte på att springa ännu men har börjat att styrekträna lite lugnt. Ingen mer PT för mig, känns som att det var det som fuckade upp min kropp. ; )

Svar: Åh vad skönt, nu får vi hoppas på att det blir bättre och att du får ha det så framöver =). Hehe jasså ?? :) Ja vem vet, det kanske kan vara en orsak.. Kraam
Mari

2013-04-03 @ 16:27:43
URL: http://asitismarie.blogspot.se
Postat av: Sofia

Låter ju supermysigt. Jag älskar att inte göra nånting ibland, det kan vara fantastiskt skönt. När man väljer det själv. ;)

Svar: Mm, jag med. Så himla viktigt !!! =)
Mari

2013-04-03 @ 17:03:53
URL: http://lifeaccordingto.blogg.se/
Postat av: Sanna

SV: Tack detsamma!

2013-04-04 @ 19:55:47
URL: http://engnuttasocker.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0