Aktiv lördag och tips på mellis i farten!!

Att lördagen var aktiv kan ingen ta ifrån mig. Himmel vad mina ben fick jobba, och det kändes igårkväll. Benen i högläge och rumpan i soffan hela kvällen. Det var jag värd!! 
 
En tidig morgon med gofrukost, David i närheten och nyhetsmorgon började dagen på bästa sättet i alla fall, sedan blev det bland annat detta:
- Löpning till (4 km) träningen med #TeamStockholm-gänget
- 60 min hård träning med tjejerna (läs: löpteknik, backintervaller och styrka)
- Promenad/löpning hem (4 km) 
- Promenad till söder (cirka 3 km), för att strosa i affärer och njuta av vårsolen
- Promenad i Hammarby Sjöstad, för att sedan hamna cirka 4 km bort för en middag.
- Sedan hem och halvdö i soffan
 
Förstår ni nu hur skönt det var att ha benen i högläge???? :)
 
Det riktigt bra träningsupplägget Johanna gjort får ni av mig i veckan, för nu blir det att ladda inför söndagens bästa, Crosstraining på SATS. Vad gör ni en dag som denna? 
 
 
Ett litet tips bara innan jag beger mig iväg. - När dagarna går i ett, eller när monstret i mig (jag blir ett om jag inte får i mig mat/mellanmål i rätt tid) håller på att dyka upp så är sådana här bars en gudagåva. Tack!! säger jag, för dom har räddat både mig och min omgivning ett flertal gånger kan jag säga :). Men i alla fall, igår testade jag för mig en ny sort, som jag läst mycket om och som tydligen ska vara helt okej att käka trots att det typ smakar godis. Det är denna jag talar om: 
 
Enligt mig, mycket god och innehållsförteckningen säger att den innehåller bra grejer. Sådant gillas :)
Har ni testat?
 
 
 
(eftersom jag slängde i mig den så hann jag aldrig fota, så bilden är lånad)
 
 
 
/ M A R I 
 
 

Kommentarer
Postat av: Crazylicious

Åh vad skönt med alla dessa promenader! :D Och jag, Reztart är super, älskar dem :)
Hoppas att allt är bra med dig! Kram!

Svar: Ja, underbart. I detta väder kan man gå långt =) hur har du det ?!. Här är allt bra :) sliten sedan allt igår samt dagens crosstraining...men skönt är det =) kram
Mari

2013-04-21 @ 10:33:17
URL: http://crazylicious.shapemeup.se
Postat av: Sofia

Låter verkligen som en aktiv lördag. Härligt! :)

Svar: Haha, ja. Minst sagt =) Men som du säger, det är härligt. Hur har du haft det?!
Mari

2013-04-21 @ 11:32:44
URL: http://lifeaccordingto.blogg.se/
Postat av: Emma

Åh, vilken aktiv dag. Låter superhärligt! Och vad kul med teamträningen också :D

Jag äter rätt sällan bars (för att ekonomin inte tillåter, och för att jag oftast inte uppskattar dem). Men efter ett långt träningspass (helst kondition) är det verkligen grymt att fylla på med. Numer har jag nästan alltid en bar i väskan också om hungerskris skulle uppstå. Jag menar, de håller ju länge, så det är verkligen ett bra tips =)

Hoppas du har en superfin söndag!
Kram

Svar: Hehe ja, minst sagt =) Men härligt !! Så härligt att göra sådana saker när vädret är strålande. Ser ut som att ni också haft det toppen !!
Nej, jag äter dom sällan jag med faktiskt. Men när det krisar, eller när jag måste få i mig något snabbt brukar dom kunna komma med hem. Och ja, dom flesta är riktigt goda, och bra på samma gång =).

Här är det bra, nyss städat och fixat lite inför veckan. Vad händer hos dig?!
kram
Mari

2013-04-21 @ 12:45:36
URL: http://semmla.shapemeup.se
Postat av: marina

Sådana här skulle jag behöva väldigt ofta. Får nog kika lite på dom i affären, om de finns.

Svar: Ja, kika på dom. Riktigt goda, och bra på samma gång !!! =)
Mari

2013-04-21 @ 14:42:10
URL: http://marinapalme.blogg.se
Postat av: Rydén - Träning & Hälsa

Vart hittar jag dessa bars? :D

Svar: Jag hittade dom på Pressbyrån =)
Mari

2013-04-22 @ 12:40:12
URL: http://ryden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0