Det blev löpning igår och jag söker efter en sjukgymnast !!

Under denna veckan tror jag att min kropp har bearbetat övergången från sommartid till vintertid, för oj oj så trött jag varit. Plus att kroppen har gått på högvarv efter crosstrainingspasset i söndags, det passet tog rejält kan jag säga. Men det är sjukt effektivt och roligt ! Både tröttheten och återhämtningsprocessen har också inneburit att jag har käkat som en häst hela veckan, helt sjukt vad jag har tryckt i mig. Men jag gissar på att min kropp behöver allt som åker ner, vilket till största mån har varit bra grejer. Tur det :).  Är det så för er ibland, att ni efter hårda träningsdagar/veckor käkar kopiösa mängder?
 
Men i alla fall, jag har fått till några riktigt bra träningspass denna veckan också. Igår blev det löpning exempelvis, 45 minuter i ett riktigt bra tempo. MEN, mitt vänstra knä börjar krångla :( Tyvärr !!  Så jag måste kolla upp det snarast, någon som känner till en bra sjukgymnast i Stockholm?
 
 
 
 
 
/ M A R I
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Helene

Hej Mari! Vad roligt att du hittat till min blogg. Dagarna är långa och underbara på Lillsved!! Jag bor inte på skolan, så är en av externaterna som pendlar 1,5h till och hem från skolan. Har fått många härliga kommentarer från tidigare Lillsvedare. Kul att alla har samma härliga uppfattning av skolan som jag själv har fått. Vad läste du för linje? Hur ser livet ut efter skolan?
Så nyfiken på vad tidigare elever har hittat på efter utbildningen. Jag njuter av varje sekund här!. Stor kram Helene

Svar: :) Okej.. Vad roligt att höras att du trivs. Det gjorde jag med, att börja på Lillsved är mitt bästa beslut någonsin. Älskade stället, samt alla vänner jag fick. Har några kvar som jag flitigt umgås med. Helt underbart !!! Jag gick idrottsledarutbildingen....bodde på skolans internat och det var såå himla roligt. Jag jobbar just nu som fritidspedagog på en skola i Sthlm, där jag stormtrivs. Har gjort det sedan 3 år tillbaka....Lillsved "gav" mig så oerhört mkt :). Du får hälsa alla lärare där ute. Kraaam
Mari

2012-11-01 @ 09:09:50
URL: http://heleneodenfelt.shapemeup.se
Postat av: Maria

Usch inte kul att ha ont. Synd du inte bor i Kalmar. Jag har haft ont i benhinnor sen i somras, besökte en sjukgymn för några veckor sen som gett mig ström (interference, inte hjälpt något alls. Igår fick jag gå till en annan då den första var sjuk. VILKEN SKILLNAD! Han gav mig Akupunktur och massage i knäveck, hade tydligen fler "inflammerade" muskler, aj vad ont det gjorde, var där tidigt idag igen och ska på måndag. Detta känns som om det ska hjälpa iaf!! SÅ visst skiljer det på sjukgymnaster! Hoppas du hittar någon bra!
=)

Svar: Uscha, benhinnorna är inte att leka med. Hade problem med benhinnorna när jag spelade fotboll, men har *peppar peppar* inte känt något sedan dess. Skönt att du hittat någon som tar ditt problem på allvar och faktiskt gör något åt det. Lycka till !!! Detta med mitt knä måste kollas upp snarast, fick kvickt byta löpbandet till cykeln idag då knät knappt ville bära upp mig =/. Illa !!!!
Mari

2012-11-01 @ 18:26:42
URL: http://mariasfavoriter.blogg.se
Postat av: Sofia

Det är bra att äta mycket när man tränar. Eller ofta iallafall. :) Kroppen behöver det när man tränar hårt juh! Hoppas det inte är nåt dumt med knät. Kanske bara lite överträning? Men kolla upp det, det är aldrig fel.

Svar: Jo, så är det =) Men denna veckan har varit extrem hehe...Hur har du det?!Mm, måste kika upp det. Har tid på tisdag, så vi får se. kraam
Mari

2012-11-01 @ 20:33:20
URL: http://borninmay.blogg.se
Postat av: Claudia

Var med och tävla på våran veckans bloggtävling, du har stor chans!! :D <3
http://clajsa.blogg.se/2012/november/veckans-blogg.html

2012-11-01 @ 21:00:50
URL: http://www.clajsa.blogg.se
Postat av: Elionia

fin blogg du har :)

2012-11-01 @ 21:14:23
URL: http://elionia.blogg.se
Postat av: christine

Omni4 vid östermalmtorg är grymma har jag hört! Bland annat var erik där för två veckor sen och tycker de var fantastiska.. plus att massa annat gih-folk går där :) Lite dyrt, men väl värt pengarna. Hoppas det blir bättre snart vännen! Kram!

Svar: Men tack vännen =) Det ska jag kika !!! kraaam
Mari

Postat av: Amanda

Sv: Sedan är det ju olika färger på olika datorer också! Din dator kanske inte visar samma färg som min :D Men jag får ju iallafall se färgen nästa vecka när det anländer ;)

Svar: Jo, så är det ju också iofs. Men jag har tittat på den i verkligheten =) Men den kommer bli toppen !!!
Mari

2012-11-02 @ 04:33:14
URL: http://andaa.shapemeup.se
Postat av: Jenny

Skönt att det är fler som drabbats av trötthetsbacillen...:) Antar att det är en kombo av lite för lite sömn, hård träning och mycket som händer runt omkring. Träningen gör mig i och för sig mycket piggare! Men dom där påsiga ögonen skulle jag gärna vilja slippa se på morgonen när jag vaknar....hoppas jag inte skrämmer min små barn...ha ha:)

Svar: Mm, känner igen det där. Tur att vi har träningen :) Hoppas du haft en bra dag?!
Mari

2012-11-02 @ 08:18:14
URL: http://www.springamera.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0