Musli med kokos, hasselnötter och aprikoser !!

Ibland önskar jag att jag älskade att stå i köket och pyssla på, baka, laga mat, mixtra och testa nya saker. Ja, för jag tycker faktiskt det verkar himla trevligt.... Tyvärr har jag inte fått det intresset, och jag skulle nog kunna säga att jag avskyr att stå i köket.

Men detta enkla och med all säkerhet supergoda tipset ska jag ge mig på...:


Ca 10 portioner.

4 dl Kellog´s All-bran regular
4 dl havregryn
2 dl kokosflingor
2 dl hasselnötter
2 dl torkade aprikoser
2 msk honung
2 msk vatten
2 tsk neutral olja (t.ex solros)
1 tsk kanel

Sätt ugnen på 200`C
Hacka hasselnötterna grovt.
Blanda honung, vatten, kanel och olja i en bunke. Vänd kokos, havregryn och nötter i blandningen och bred ut alltsammans på en bakplåtspappersklädd plåt. Rosta i ca 15 minuter, vänd runt i blandningen ett par gånger under tiden. Klipp aprikoserna i små bitar. Vänd ner aprikosen och kellog´s all-bran regual i den rostade blandningen.








/ M A R I





Kommentarer
Postat av: ELLINORAK

musli som är så jäkla gott! speciellt till yogurt också :)

2012-05-14 @ 15:45:30
URL: http://ELLINORAK.com
Postat av: Emelie

Kan tänka mej det :)Är så skönt där uppe..

aha oki:) där har jag aldrig varit hehe.

Jag är född och uppvuxen på en ö i Stockholms Skärgård. Är samma härliga lugn där som i Norrland:)

men är även uppvuxen i solna dit mamma flyttade med mig och syrran när vi var 4 år ca. (vi är tvillingar :))..



åh vad gott det ser ut det måste man testa nångång tack för tipset :)



2012-05-14 @ 18:49:44
URL: http://sweetem.sajberhagen.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0