Bandy, Hammarby - VSK. Vilken nostalgi !!

Jag hade glömt bort hur det var. Men efteråt var jag helt till mig i flera timmar.

Den iskalla kylan som tränger in i benmärg ju längre tiden går, inbitna supportrar, "varm saft" (läs: spetsad dryck) i fickpluntor/termosar, portföljer, hejarklacker som överröstar varandra, gemenskap, spänning, mestadels manliga besökare ;), sol, vår på väg och en upplevelse som jag bara älskar. Jag kan göra listan lång...


Jag hade glömt bort hur fantastiskt det är att se sport LIVE. Specielt Bandy!! Nostalgi på hög nivå om ni frågar mig. En bandytränare till far och en bandyspelare till äldsta syster resulterade i att jag också stod på isen efter några år.....

Ni ser mig snart i publiken igen !!!



..en tjej i publiken tycket gubben bredvid var imponerande..Ja, för många tjejer syntes inte till..
..här stod vi i tre timmar och njöt..


/ M A R I



Kommentarer
Postat av: Marie

Åh vad kul med utohums sport en dag i sthlm! Ser fram emot när brorsans barn och sambons lilla börjar med sporter så man får åka iväg på sånt! Håller med dig fullt ut!



Det är riktigt fina backar här, med bräda får man gå lite mellan liftarna, men det är de helt klart värt med den utsikten!



Ja de blir Sundsvall igen, men inte förren sent i april. Har du funderat på att komma upp över igen?

2012-02-27 @ 14:37:52
URL: http://hemmahosmarie.blogg.se/
Postat av: Jessie

Det ser riktigt kallt ut! Men soligt och med känslan att våren är på väg :)

2012-02-27 @ 19:56:22
URL: http://jessiies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0