Ofrivillig vila och ett bra tisdagspass !!

Att det rådde snöstorm (läs:KAOS) i onsdags här i Stockholm har nog ingen gått miste om, säkert inte ens ni som inte bor här. Men storm och metervis med snö ställde till det helt, för väldigt många i alla fall. Att jag både bor och jobbar på Lidingö tackade jag väldigt mycket för denna dagen. Någon läsare som drabbades mer? Den ofrivilliga vilan från gymmet blev istället en promenad (all trafik stod stilla) hem, i snömodd och oplogade gångvägar. Jag tyckte helt klart att det var prioritet att ta mig hem innan det blev för sent. Istället blev det pyssla-om-sig-själv-kväll, en varm kopp te, tända ljus och mys i soffan...
 
För att ändå prata lite träning så kan jag säga att jag fick till ett riktigt effektivt styrkepass i tisdags. Jag skulle äta och julbaka med Carolina senare på kvällen, men ville gärna träna innan, så jag effektiviserade passet och fick till det ordentligt. Träningsvärken sitter fortfarande kvar faktiskt !!!!
 
10 min uppv. på löpbandet. (11 km/h)
- Leg extension 8x4set (aktiv vila: benböj med vikt)
- Grodhopp 15x3set (aktiv vila: dips mot bänk)
- Benpress 8x4set (aktiv vila: upphopp)
- Insida/utsida lår 10x3set (aktiv vila: bulgariska utfall)
- Stående vadpress 8x4set (aktiv vila: jumping jacks)
 
- Sedan dog jag lite !!!! Men Carolinas enormt goda pastarätt fick mig att vakna till liv igen :)
 
Idag ska jag försöka få till onsdagens tänka styrkepass, rygg/biceps/axlar. Vad tränar ni?
 
 
 
 
 
/ M A R I
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Marie

Härligt med ett riktigt hårt pass! Ingen träning för mig idag, var tvungen att vara på jobbet tidigt och efter jobbet ska jag träffa kompisar på en aw. Men imorgon blir det träning! Ha en fin fredag!

Svar: :) Riktigt skönt. Ah okej, men du hittar ju på massa annat skoj, kul det också =). Vad blir det för träning? Kram
Mari

2012-12-07 @ 08:55:24
URL: http://asitismarie.blogspot.se
Postat av: Frida Matsdotter

Jag råkade självklart jobba i Stockholm på onsdagen. Men jag hade tur, mitt tåg var BARA 3 timmar sent =)

Svar: Aj aj :( Vilken otur... Hm.... Men tur du kom hem iaf :)
Mari

2012-12-07 @ 21:01:48
URL: http://www.matsdotter.com
Postat av: Sofia

Snyggt linne!

Svar: Tack snälla :). rea i höstas.Mm, nya kläder är en härlig pepp :) hur mår du ?
Mari

2012-12-08 @ 18:36:12
URL: http://borninmay.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0