Jag bara sprang, sprang och sprang !!

Ibland när saker känns tungt vänder jag mig gärna till någon jag har nära, för att prata, ta emot lite värme och kanske gråter jag en skvätt också. Alla har perioder i livet då saker känns tungt, det kanske har hänt något eller man kanske bara har en dålig dag. Då är det som jag skrev ovan, så himla viktigt att man har någon att vända sig till. Jag har oerhört många fina människor i min närhet, och jag har sällan problem att berätta hur jag mår eller känner för saker och ting. MEN, denna gången vände jag mig inte till någon, jag använde mig utav löpningen. Jag bara sprang, sprang och sprang. Både tid och rum försvann. Det enda som fanns var musiken i mina öronon, löpstegen och mina andetag.
 
Vet ni, när jag klev av löpbandet efter 50 minuter kände jag mig så otroligt lättad. Det tunga som låg och tyngde ner mina axlar var som bortblåst, jag gick hem med en rätt skön känsla i kroppen och tackade ödmjukt mig själv för att jag älskar löpningen så mycket.
 
Hur skingrar ni tankarna när saker känns jobbiga??
 
 
 
 
/ M A R I
 
 

Kommentarer
Postat av: Marie

Motion är bästa medicinen om man känner sig lite låg eller arg. Det hjälper alltid! Vänner är också bra. Kram på dig!

Svar: Mm, så är det. Så himla skönt att kunna ta till den när man har en dålig dag !!! Kram
Mari

2012-12-14 @ 08:54:39
URL: http://asitismarie.blogspot.se
Postat av: Veronica

Träning helt klart. Då stänger jag in mig i min lila bubbla och drar av ett pass på gymmet och helt plötsligt känner man sig både stark, glad och mycket lättare än innan. Fantastiskt!

Svar: Känner igen det där !! Så himla sant..... tänkt vilket fenomen träningen ändå är, vad skulle man göra utan den?! kraam
Mari

2012-12-14 @ 16:19:32
URL: http://veronicas.shapemeup.se
Postat av: Matilda

Jag brukar ut o springa när det blir för mycket :)

Svar: Mm, det är så himla skönt..... Kram på dig !!!!
Mari

2012-12-14 @ 18:55:16
URL: http://hejbus.blogg.se/
Postat av: Sofia

Vad härligt. Jag har ju inte grejen för löpningen, men jag brukar ta en lång promenad. :) Skönt att löpningen hjälpte iallafall.

Svar: Sv =) Promenader är hur bra som helst också, då hinner man grubbla och lösa många världsproblem..kraam
Mari

2012-12-15 @ 14:16:29
URL: http://borninmay.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0