Triset med Karin !!

Ännu har nog inte den värsta värken kommit, men jag bara väntar. Redan några timmar efter passet igår kände jag att min överkropp fick sig en rejäl omgång. Men jäklar så nöjd jag är, och träningsvärken får mer än gärna komma.
 
Jag och Karin körde efter Trisetprincipen igår. Man kör alltså tre (olika) övningar för samma muskelgrupp efter varandra, utan vila. Just för att få total utmattning i muskeln/musklerna. Efter en omgång vilar man 2 min, sedan kör man detta exempelvis 2-4 omgångar innan man byter muskel. Sjukt effektivt måste jag säga !!!
 
(antal repetioner väljer du själv)
 
Det blev:
- Mage
- Rygg
- Biceps
 
Har ni testat Triset?
 
 
 
 
/  M A R I
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Marie

Har ej testat (bara två övningar på raken) men ska göra det nån gång! Ha en bra helg! Kram

Svar: =) Ja gör det, och skriv gärna om det. Vore kul att se vad andra tycker =) kram
Mari

2012-08-24 @ 10:08:38
URL: http://asitismarie.blogspot.se
Postat av: christin

Rivstartade min träning i veckan, så härligt att vara tillbaka (!!!), jag kunde också riktigt känna träningsvärken kommer under passet. Haha det är en bra pass det!

Svar: =) Härligt. Perfekt !!! Jag har haft en vilovecka nu, men nu börjar min kropp skrika efter att få röra på sig. Och träningsvärken kommer säkert som ett brev på posten =)
Mari

2012-09-01 @ 08:30:18
URL: http://harts.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0