Cirkelgym på förmiddagen !!

Att vara ledig eller kunna tajma jobbet med morgonträning varje dag skulle vara guld värt, jag har verkligen blivit helt beroende av dem tidiga träningspassen. Dom är underbara och jag har aldrig kännt mig så piggare på eftermiddagarna/kvällarna som jag gör nu. Tyvärr blir det annat till veckan då jag börjar jobba, men då får jag vänja mig vid kvällsträning igen.......
 
Föredrar ni förmiddagsträning eller eftermiddag/kvällsträning?
 
Idag blev det:
- Eftersom jag var tidig så värmde jag upp på löpbandet, 30 min.
- Cirkelgym 55 min.
- Lång stretch och rörlighetsträning
 
Känns som att helgen inte kunde börja på bättre sätt, så nu önskar jag er en trevlig helg :)
 
 
 
 
 
/ M A R I
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Marie

Jag är en riktigt morgon-tränare. Jag tränar alltid styrketräning eller powerwalks innan jobbet. Tar mig inte till gymmet efter jobbet och så tycker jag att det är för mycket folk där då. Däremot brukar jag springa efter jobbet eftersom jag inte gör det på gymmet utan ute i naturen.

Svar: =) Vad duktig du är, då gissar jag att du kan anpassa jobbet lite, eller stiger du upp väldigt tidigt?!?!. Om det vankas träning på kvällen så blir det oftast pass, då jag går på gymmet, annars blir det mkt löpning. Men nu när jag kunnat och gymmen nästan ekat tomma har det varit så underbart att styrketräna.
Mari

2012-08-03 @ 16:13:54
URL: http://asitismarie.blogspot.se
Postat av: joanna-livet med asperger

Hej!
Jag heter Joanna och är 24 år och när jag var 14 år fick jag diagnosen Aspergers syndrom och nu bloggar jag om livet med diagnosen för att samhället ska få mer insikt och förståelse för hur det är att leva med ett dolt funktionshinder och att alla är lika värda trots bakgrund, så kolla gärna in min blogg:)
Om du inte gillar sådana här kommentarer eller redan fått någon liknande så ber jag om ursäkt och hoppas du förstår att jag bara försöker sprida den viktiga info jag bär på:)

2012-08-03 @ 17:56:27
URL: http://domkallarmighannes.com
Postat av: Marie

Sv: Jag börjar klockan 8 men har flextid fast jag försöker att vara på jobbet vid 8 även om jag tränar. Jag hänger på dörren när gymmet öppnar kl. 06.30 på söder. Lite sent, andra sats öppnar kl. 06.00. Sen har jag en timmes friskvård i timman och den brukar jag ta en morgon i veckan. : )

Svar: Sv Aaah okej. Men vad duktig du är :).. Vilket Sats tränar du på?!. Jag har promenadavstånt till jobbet, det tar cirka 35 min att gå, så jag är glad att jag kan utnyttja den motionen på morgonen iaf. Sedan åker som oftast träningsväskan med, så det blir träning direkt efter jobbet. Så det fúnkar fint, men morgonträningen är guld värd. Haft en bra helg?!
Mari

2012-08-05 @ 09:42:28
URL: http://asitismarie.blogspot.se
Postat av: Marie

En timmes friskvård i veckan ska det vara. : )

2012-08-05 @ 09:43:28
URL: http://asitismarie.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0