En Påskafton utöver det vanliga !!

Tystnaden kittlade mina kroppsdelar på ett magiskt och försiktigt sätt imorse när jag vaknade, klockan hade nog bara slagit några minuter över 07, men mina mörkgröna ögon och min pigga kropp ville vakna till liv. Inget mig emot. Jag smög upp, tassade precis som när jag var liten, för att inte väcka någon. Mysiga och varma kläder åkte på, ett stort glas vatten intogs och sedan kröp jag ned i soffan, framför den sprakande brasan och läste min bok jag mer än gärna sjunker in i. En M A G I S K morgon ♥  Efter en stund bröts tystnaden och jag fick med detsamma sällskap, av både vuxna och barn. En stor och härlig frukost intogs, med solen strålandes in genom fönstret. En ny och helt underbar dag hade påbörjats. Vid 10-tiden bytte jag om, snörade på mig löparskorna och gav mig iväg. Kroppen bara skrek efter att få göra av med massa energi. Solen smekte mina kinder under hela rundan, som slutade på 7 km. Lunch och mys med syskonbarnen fortsatte dagen, och nu tänkte jag avsluta detta inlägg och fortsätta fira Påsken med min kära familj.

Hoppas ni alla mina läsare har det lika underbart !!!






/ M A R I



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0