Vilken underbar dag!

Oj oj oj, vilken DAG !!!!!!! ♥ Det snöade och blåste rätt ordentligt imorse men vi gav oss iväg ändå, vid sisådär 09-tiden. MEN, sedan sprack det upp och blev klarblå himmel och solsken. Gissa om vi hade det härligt i skogen där vi var :). Det blev lite matteuppgifter, lekar, målning i snön och självklart massa frilek. Men oj, jag får inte glömma den grillade korven. Det var ju höjdpunkten på dagen, jäklar vad det är gott med grillad korv. Bara om den är grillad över en öppen eld då förstås :). Men som ni förstår så har vi haft det toppen...

När vi ändå är inne på utomhusvistelser, så drar jag lite tankar från min sida..: Jag drar absolut inte alla över en kam, men jag önskade att föräldrarna till barnen i vårat samhälle skulle vara ute med sina barn lite oftare. Man märker/hör att många barn inte är ute så ofta, eller ingenting alls och det grämer mig. Att vara ute och leka fritt måste ju vara det bästa ett barn kan göra. Men ja, det är mina tankar. Jag önskar bara att fler människor tyckte lika. Nå, vad har ni för tankar kring detta ??



Radarparet, Carolina och Mari :)

/ M A R I



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0