Dagens bästa ägodel/ägodelar !!!

Nu kommer det bli djupt igen, så ta fram näsduken. (jag måste nog göra det).


För 8 år sedan blev jag en stolt moster för första gången, åt en liten tös som fick namnet Elise. Hon har nu växt och blivit en stor flicka som går i 2:an på Sticksjö skola i Sundsvall. (men under många år bodde hon i Stockholm med mamma Madelene och pappa Fredrik). Efter två år skulle denna lilla tös bli storasyster och en lillebror kom till världen, som fick namnet Alvin. Vi andra jublade högt över att första pojken var född i familjen :). Han har nu också vuxit och blivit en reko grabb, som precis börjat i Förskoleklass på samma skola som sin äldre syster...(också han bodde i Stockholm i ett par år)....jag hade då blivit stolt moster två gånger, men än var det inte slut ska ni veta :)....Samma år som Alvin föddes men några månader senare bara kom Elsa till världen nämligen, min andra systers (Jennies) och Markus (min svågers) första barn.....Att åren springer förbi skrämmer mig ibland, för barnen bara växer och växer och jag hinner inte riktigt med....Elsa har också hon börjat i Förskoleklass, men på en annan skola i Sundsvall.....Jaha, tredje gången gillt...stoltare kunde jag nog inte bli....eller jo...tydligen...för flera skulle det bli :)...Elsa ville som sin äldsta kusin också bli storasyster, så drygt två år senare kom lillebror Edvin till världen. En klok liten grabb som fortfarande springer runt på dagis och leker med sina vänner om dagarna.....men som sagt, åren går snabbt...snart går han också i skolan....Nu kanske ni börjar bli uttråkade och vissa kanske till och med har slutat läsa, men det är inte slut ännu....Madelene (min äldsta syster) och Fredrik (min svåger) var inte klara på barnfronten ännu..... Alvin ville ju också få känna på hur det var att vara ett äldre syskon... Så ja, en liten Ida kom till världen tre år senare..En fartfylld liten tös som gör allt med glimten i ögat...Snipp snapp slut så var sagan slut, eller vänta, fortsättning följer....kanske.....man vet aldrig.....



"Dagens ägodel/ägodelar" får med andra ord bli mina syskonbarn, mina underbara småtroll. Tänk att fem så små knattar kan ge en vuxen människa mycket kärlek och glädje.. Den mest underbaraste känslan jag vet är att få krama om dom allihopa och samtidigt berätta hur mycket moster älskar dom...Stolt har jag varit många gånger, men ingenting går upp emot denna stolthet... Moster älskar er !!!! ♥





Syskontrion Elise, Alvin och Ida...



Syskonduon Elsa och Edvin...



Kärlek till er ♥



/ M A R I




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0