Varför pratar jag engelska för ?? Nej men det är lugnt, jag kan översätta !!!

Ja ni, vart ska jag börja?? Kvällen igår var så jäkla rolig, så jag vet inte vart jag ska börja. Men vi tar det helt enkelt från början. Jag och Märtha placerade oss ute på balkongen i solen, med varsitt glas rosé. Tro inte att det bara blev ett glas... Efter några timmar på balkongen och några glas rosé/öl senare tog vi en taxi in till Medborgarplatsen, där vi spatserade in på Snaps och tog oss varsinn öl. (förövrigt den vidrigaste ölen jag druckit). Där blev vi dock inte långvariga, dom stängde strax efter att vi hade anlänt. Vi svepte ölen och sprang in på Hotellet (Malmen) i stället, där började alla galenskaper. Fy fan. ha ha ha.. Vi beställde varsinn Margarita (som var den vidrigaste Margaritan jag druckit). Märtha beställde en med extra salt, haha. Det resulterade i att jag fick halva glaskanten med salt och Märtha fick hela glaskanten med salt. Satan vad vi skrattade. Men som sagt, den var vidrig. Efter att vi tvingat i oss drinken begav vi oss till Sturecompagniet i stället, där återgick vi till ett säkert kort. Rosé med andra ord. Äntligen något som gick att dricka !!. Grym musik, massa sjuka händelser, skratt, rosé, drinkar, dans, Italienare, Holländare....ja you name it... Allt fanns med i går, så jäkla roligt. När Sture stängde promenerade vi ut i regnet och begav oss hemöver. Klockan var då 03.00, men av någon anledning (det förtäljer inte historien) kom vi inte hem förrän vid 05. Jag slockande innan jag hann komma innanför dörren tror jag, vaknade i morse och började skratta. Ja ni ser, vi hade en grym kväll...!!!!!


" Vad är det som är så fel?"  (Bartendern när jag visade min besvikelse över drinken och hans beteende, då han nästintill vägrade ta vår beställning).

" Ta ett kort Märtha, det är fan Rock´n Roll" ( När jag skulle kliva ur taxin vid Sture. Är man patetisk eller ?).

" Just fucking drive Hornsgatan stright ahead" ( När Märtha gav taxichauffören direktiv om vart vi skulle).

" Im terrible sorry, we must have been poisoned" ( När Märtha insåg att vi höll på att göra taxichauffören galen).

" Sei sotto sviluppatto", " Vattene per vabena" Översättning: " Är du efterbliven", " Stick och brinn" på Italienska. ( Efter mycket tjat och gnat om att personen i fråga skulle lämna mig blev Märtha ursinnig och vräkte ur sig detta. Observera att personen var en Italienare).

" Märtha - Varför pratar jag engelska för" Taxichauffören - Men det är ingen fara, jag förstår vad du säger. Mari - Men det är lugnt, jag kan översätta". ( När vi pratat engelska hela kvällen blev det svårt att sluta).

" Märtha -  Vad jobbade du med innan du blev taxichaufför?, - Jag jobbade på Sodexo!!!! Märtha - Jaha, var du städare?  Taxichauffören - Nej nej, jag var arbetsledare faktisg. Förstår du va.???. Ha ha ha.. ( Detta var roligt då, kanske inte så roligt för er.)

" En kille på gatan som kom fram - Hej, varför sitter ni här?? Här kan ni ju inte vara. Mari - Meen hej, där är ju han som ska skjutsa hem mig. Killen - Ja, jag har letat efter dig. Äntligen hittade jag dig. Mari - Vad bra, då åker vi då. Märtha - Men Mari, känner du honom eller ?! Killen går och jag börjar skratta, klart jag inte kände honom säger jag till Märtha. Jag bara drev med honom. Märtha - Ööhh jaha !!!!"


Ja, detta kanske är skittråkigt för er men ni skulle ha varit med. Vi skrattade hela kvällen åt våra sjuka bravader. Men denna kväll kommer jag leva på länge, dock känner jag mig inte så levande idag. Tack Märtha för en kalaskväll !!!!!













Ja, som sagt. Det var en grym kväll :).


/ M   A   R   I



Kommentarer
Postat av: Sofie

så fina bilder =)

2010-05-25 @ 10:27:02
URL: http://sofiefi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0