Skogsmulle !!

Trodde dagen bara skulle bjuda på massa moln, eftersom det var grått och trisst i morse när jag steg upp (vid sisådär 05.40). Men där hade jag fel, senare på förmiddagen sprack det upp och blev kalasväder. Det är banne mig sommar, våren kom men den försvann lika snabbt. Men lika glad är jag för det :). Att det var tisdag och strålande sol gjorde saken bara ännu bättre, tisdagar innebär ju utflykt på fritids. Så jag har varit ute i solen sedan 13-tiden. Gissa om jag har njutit !!! Idag blev det lite skogsmulle utav oss alla, vi har täljt (så vi kan göra kolpennor, som barnen kan rita med), sågat, huggit ved.m.m. Rena rama karlgörat, men det var både tjejer och killar som deltog. Till och med jag har använt yxan och en sådan där stor sax man brukar klippa häckarna med (kommer inte på namnet nu bara). Pappa du skulle ha varit med, jag lovar att du hade blivit imponerad utav din yngsta dotter :). Tror vi alla var trötta och slut i kroppen när vi begav oss hem till fritids igen. Solen och allt slit tog energin från oss. Men kul var det :). När jag kom hem fick jag för mig att springa en runda, så det är gjort. Det blev tre varv runt Årstafältet och sedan raka vägen in i duschen, svetten lackade kan jag säga. Men nu är jag värd en vila och ett stort glas Loka Päron.





Skogsmulle.


 


/ M   A   R   I


Kommentarer
Postat av: "Fader Jacob"

Den stora saxen heter så enkelt som "Häcksax", bra jobbat

2010-05-19 @ 06:46:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0