Juridiskt ansvar !!

Hej hopp ♥ Hur har er dag varit ?! Min har varit väldigt intressant, kanske inte dom senaste timmarna på jobbet för dom har varit som vilken annan eftermiddag som hellst men förmiddagen var dock väldigt intressant. Jag satt på en föreläsning om Juridiskt Ansvar hela förmiddagen nämligen. En föreläsning jag tycker alla som arbetar med barn borde gå på !!! När tar personalens ansvar slut?! När börjar personalens ansvar?! Vilken har ansvar när barnet lämnat skolgården osv..osv...?!?! Massa frågor ställdes, och vi fick väldigt utförliga och intressanta svar som absolut kommer komma till använding. Eller få oss att tänka en extra gång i alla fall !! Men som jag sa till mina kollegor, allt detta handlar om en nypa sunt förnuft..Har man det så kommer allt gå korrekt till. Väldigt intressant som sagt !! Blev nästan sugen på att läsa lite juridik faktiskt....

När jag kom hem blev det middag direkt, kycklingfilé, sallad och klyftpotatis. En riktigt god onsdagsmiddag alltså :). Nu sitter jag som alla andra kvällar i soffan och slökollar på tv, inväntar för tillfället att Fuskbyggarna ska börja. Vad gör ni ?!

I morgon ska jag till en annan skola för att följa upp dagens föreläsning, så det kommer blir en bra förmiddag i morgon också. Annars ser dagen ut som vanligt.

En händelse på tunnelbanan idag: Jag sitter och filurar på något jag just nu inte kommer på, då plötsligt en spelman går förbi, ja ni vet, en sådan som springer runt på tunnelbanerna och spelar massa musik för att tjäna några få kronor. Bredvid mig sitter en sockersöt liten flicka, som kanske är i 8 årsåldern. Hon stoppar ner handen i fickan och gräver fram en tia, som hon sedan sträcker fram till spelmannen samtidigt som hon säger " Du får den här av mig, jag behöver den inte". Gissa om jag blev varm i hjärtat, en otroligt söt gest från en otroligt söt liten flicka. ♥ Helt klart dagens hjälte...

Nu blir det tv. Hej på er / M





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0