Gott Nytt år från mig !!

Här sitter jag med en dag kvar på året, och det jag kommer göra är att lämna detta året bakom mig med ett stort leende. 2010 har varit ett bra år, på många olika sätt faktiskt.. Att jag ska få ta emot det nya året där jag trivs som bäst, - i fjällen !!!! gör allt bara ännu mera underbart...jag kommer alltså få börja året 2011 på det allra bästa sättet, - i en slalombacke !!! Hur underbart kan det egentligen bli ?? Jag är alldeles lyrisk...

Året 2010 har inneburit massa annat också, än bara längtan till en slalombacke.

Jobb. Jag går varje dag till jobbet med en oerhört bra känsla i kroppen, och det har jag nog mina kära kollegor att tacka för. Jag känner mig alltid välkommen, och jag är alltid saknad om jag är borta. Jag ångrar alltså inte en sekund att jag för lite mer än en ett år sedan åkte ner på intervju och att jag sedan inte tvekade en sekund på att tacka Ja till jobbet. Jag trivs så himla bra !! Att terminen avslutades med beskedet om att jag fått fast jobb höjde året ännu högre upp i skyarna...Tack, jag är så himla glad !! Ser fram emot att vara tillbaka på måndag...

Vänner. Jag kommer lämna 2010 bakom mig med massa härliga, underbara, fantastiska, roliga, knasiga, grymma minnen, som jag delar med mina vänner. Både gammla som nya !!! Under årets gång har nya fantastiska själar kommit in i mitt liv och jag hoppas dom kommer stanna där... Tack !! Ni vet vilka ni är....

Livet. Just precis nu känner jag mig riktigt nöjd !! Jag har människor i min närhet som älskar mig, som älskar mig för den jag är. Jag har ett jobb, jag tjänar pengar och jag bor där jag just nu vill bo. Att jag en dag kanske dyker upp i en annan stad är inte omöjlig, men just nu är jag väldigt nöjd. Jag mår bra och har det bra helt enkelt..

Jag. Under årets gång har det hänt ganska mycket faktiskt. Att flytta hemifrån, byta miljö helt, byta jobb osv kräver ganska mycket av en själv. Inte bara positivt utan negativt också, men som jag skrev längre upp, - jag ångrar inte en sekund att jag flyttade !!! Jag tror att det har varit viktigt för mig, just för att få ta ett kliv ut i vuxenvärlden och få känna på hur det är att leva i det livet. Sådant gör en mognare, helt klart. Och mognare har jag blivit, jag prioriterar saker helt annorlunda än för hur jag gjorde för ett år sedan. Jag som alltför ofta alltid har varit för snäll har börjat tänka mer på mig själv, jag kan inte vara alla till lags jämt. Det går inte, hur mycket jag än vill !!! (det gick för ett år sedan, men då drabbades jag negativt). Numer gör jag bara saker jag själv vill göra, sådant jag mår bra utav. Och ja, detta måste jag säga har påverkat mig väldigt positivt. Så nu jag ser verkligen fram emot att avsluta ett underbart år och få blicka fram emot ett år som jag sagt ska bli ännu bättre. Har jag sagt det, så blir det så !!

Härmed önskar jag er alla ett Gott Nytt år och en fin början på det nya året !!!

Tack för mig !! ♥




Puss på er


/ M A R I














Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0