1:a december !

Ha, idag får jag öppna första luckan i min chokladkalender. Vilket jag har glömt bort att göra, så det får bli mitt to do efter detta inlägg :).

Intensivt var det ja, hej och hå vad jag har kämpat på idag. När min kära kompanjon som jag har Natur och Friluftsliv med var borta fick jag sköta dessa lektioner ensam idag. Vilket i och för sig gick strålande men man är rätt slut i huvudet efter att ha haft samma lektion två gånger, ENSAM !!! Det gäller att ha tålamodet i behåll en sådan gång, för det blir ett evigt springande fram och tillbaka när barnen räcker upp handen/skriker och vill ha hjälp. Eftermiddagens lektioner fick jag också sköta ensam, detta gick lite sämre dock...men barnen var nog nöjda efteråt (inte jag). Vikarier, jodå det finns... men varken jag eller någon annan begär att hon eller han ska kunna alla rutiner osv första dagen, så det blev liksom ett till "barn" jag skulle hålla koll på.. men men, dagen är avslutad och jag är hemma, - Välbehållen....men trött :)...

Det blev storhandling efter jobbet idag också, så med andra ord har jag för inte så länge sedan kommit hem. - Jäklar vad det kostar att handla mat nuför tiden, allt blir bara dyrare och dyrare. Så jag var bittrare än bittrast när jag spatserade ut från Willys. En tröja rikare från Åhlens blev jag i och för sig (vi smet in på Sickla Köpkvarter en stund innan vi handlade). Där hade det förövrigt varit ett rånGuldfynd strax innan vi kom dit, så där kryllade det av poliser och tekniker..osv...alltid ska man vara med om något....

Nu blir det lite annat...åter om en stund !!!!





Nu är det jul..


/ M A R I





Kommentarer
Postat av: love&peace

Åh vad gott med skumtomtar :>



Har en tävling på min blogg just nu där man kan vinna en valfri vara från runns.se- kika gärna in och lycka till ♥

2010-12-03 @ 13:05:38
URL: http://loveandpeace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0