Morgonstund har guld i mun !!

Jag vet att det finns fler än jag som är morgonpigga där ute, i vårat avlånga land. Visst finns det nackdelar med att vara morgonpigg, men dom kan jag nog räkna på en hand. Däremot finns det massvis med fördelar...Som idag till exempel, jag vaknade vid 08-tiden och var oförskämt pigg. Jag gick ute på balkongen och möttes av solsken och en underbar tystnad som man bara kan uppleva på mornarna. Bestämde mig direkt för att ta en promenad... Visst, man kan ta en morgonpromenad om man vaknar vid 12-tiden också, men det är inte samma sak. Ni förstår nog vad jag menar... Men i alla fall, jag bytte om satt på mig ett par bekväma skor och gav mig iväg. Förbaskat vad skönt det var.... Den sjö som jag gick runt låg spegelblank, änderna sjöng sin morgonsång och jag gick och trallade på musiken som spelades från Ipoden. Jag mötte några enstaka människor som jag hejade glatt på, det var fler än jag som ville njuta av den underbara morgonen med andra ord... Nu har jag precis ätit gröt och läst tidningen, ute på balkongen.. En bättre start på dagen kan man inte få.. ♥  Så ni morgonpigga själar där ute, ut på en morgonpromenad. Ni kommer aldrig att ångra er...


 



Skor är en mycket viktig del !! Jag använder mig av dom ovan, (fast i andra färger) och jag är mer än nöjd då jag aldrig får ont i fötterna. Och glöm inte, för er som vill att promenaden ska bli en motionsrunda, höj tempot och gå ett varv extra i spåret.


Kommentarer
Postat av: hanna

heeej :) allt bra idag ? gjort i helgen ?

2009-09-13 @ 13:04:43
URL: http://taiiiny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0