Åre By !!

Om jag fick välja ett ställe norrut, som jag skulle bosätta mig i så skulle det med all säkerhet bli Åre. Nu är inte chansen så stor att jag kommer bosätta mig mer norrut än vad jag redan bor, men om jag hade varit tvungen så hade det blivit ett enkelt val. Det är verkligen helt underbart att vara här uppe ! Idag blev det också en tur på byn, syster med familj ville också göra alla butiker. För mig blev det ett par skor, ett par sneakers.. Vi käkade lunch på Holiday Club och sedan vidare mot barnens önskemål - Chokladfabriken !!  Vid 14-tiden begav vi oss hem till Tegefjäll igen, sedan dess har vi varit på en långpromenad, busat med barnen, ätit/druckit gott och bara slappat framför tv:n.  Nu har jag kilat ner till mig, ska faktiskt lägga mig snart då jag har känningar av halsont och en lättare huvudvärk. Så lite sömn borde bota det hela, förhoppningsvis.. !!!



Bilder från dagen:







Haha, Ja vad säger man !?! Söta är dom i alla fall :)







Något är väldigt roligt i alla fall, vad vet jag inte riktigt?!?!



I morgon blir det bad för kidsen, men jag avstår nog eftersom jag har ont i halsen. Får la se vad jag hittar på i stället :). Annars är det nog hemfärden som står i fokus men jag har ingen aning om när den blir av..



Folk är verkligen helt insnöade på svininfluensan. Varför förstår jag inte, det är ju bara en vanlig förkylning i princip. (enligt mig i alla fall, jag vet inte vad ni tycker!?). Men idag när vi var inne på chokladfabriken kliver en tant fram till kassan och häver ur sig, på en för mig väldigt spydig ton. " Jag skulle allt vilja tipsa er om att ställa fram handsprit vid skålarna med godis (där man man får provsmaka), eftersom smittorisken är så hög just nu. Det är helt oacceptabelt att det inte finns tillgång till handsprit på en sådant här ställe.".  Men kära lilla tant, ge fan i att provsmaka då om du nu är så rädd för att bli smittad, eller ännu bättre - stanna hemma för guds skull !!!



GodNatt !!!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0