10/10 en dag i glädjens tecken !!

Du vet väl om att du är värdefull !! 


Elin, kommer du ihåg när vi klädde ut oss och gick runt och skrämmde folk på gatorna där hemma i Granlo. Eller när vi sprang runt på fritids och bråkade om vem som tyckte mest om Madelene (min äldsta syster)?! Jag kommer ihåg att du så gärna ville ha henne i present, men jag blev arg och skrek åt dig att det var MIN syster och inte DIN. Idag ler jag bara åt det, vi var två helt oskyldiga barn. Men idag är vi helt plötsligt två vuxna människor som tillsammans delar på många fina minnen. Nu är det snart Olivers tur att klä ut sig och springa runt och skrämma folk på gatorna, kanske att han också gör som sin mor, hittar en fritidsfröken som han vill ha i present.:) Eller så gör han kanske som sin far, satsar på en fotbollskarriär. Vem vet !?!  Ja tänk, nu är det du som har fått livets underbara gåva. Ett barn !!! Och jag önskar dig, Kim och Oliver all lycka i livet... Du har idag tillsammans med din sambo Kim givit er kära son ett namn, Oliver Axel Eriksson och denna dag kommer jag alltid minnas. Det var så fantastiskt fint, Tack !!  



För alltid !

Det finns inga tvivel,
har aldrig ångrat en sekund,
jag har älskat dig från första stund.
Vill att du ska känna trygghet,
du kan vila här hos mig,
för jag ska aldrig släppa dig.


Och jag ser i dina ögon,
att du känner likadant.
Jag vill dela mitt liv med dig,
du skapar värme inom mig,
och vi ska vårda varje dag.
Vi älskar varandra så,
som ingen annan kan förstå,
det är för alltid du och jag.





Skymtar För En Stund

Idag har jag hör ditt lilla hjärta slå.
Som en liten sol skiner du för mig.
Jag känner att jag lever och finns,
en del av mig finns ju där hos dig.


Och jag skymtar för en stund,
ett litet leende hos dig.
Jag skymtar för en stund,
att jag står med dig i mina armar.
Du är min längtan.



Dessa två fina sånger framförde Elin´s kusin Ida. Jag kollade mig runt bland alla som var där, och det var inte ett öga som vart torrt. Minst sagt mina. Det var så vackert !!!


Bilder från dagen:




Selånger Kyrka




Ida sjunger, helt sjukt vackert.




Prästen hälsar alla välkommen och börjar sedan gudstjänsten..




Gudfar Robin (Olivers farbror), gudmor Maria (Elins andra hälft), Elin och Kim med Oliver i famn.




Nu är Oliver döpt, och prästen visar upp honom.




Mattias och Caroline, hemma på en blixtvisit :)




Maria med sin son Elias.




Elin och Kim tackar alla för att vi ville dela denna dagen med dom, och sedan var det dags för fika.



Efter dopet åkte jag raka vägen till Elsa´s födelsedagskalas, hon fyller 5 år idag. Där befann sig hela familjen, kompisar till Elsa och nära bekanta till Jennie och Markus. Trevligt !! Dagen har verkligen gått i glädjens tecken måste jag säga, och jag är fylld med lycka såhär i efterhand. ♥




Nu ska jag byta om och mysa i soffan, och längta. Jag har mycket att se fram emot !!


Kommentarer
Postat av: Elin

Åh gumman, vad fint skrivet! Tack för att du ville vara med oss denna dag!! Kramar

2009-10-10 @ 22:44:22
URL: http://elinteresias.blogg.se/
Postat av: Paula

sv: du det där låter som antingen en infektion eller stress. dags att sakta ner lite, andas och stirra in i stearinljuset en stund? =)



tack vännen. och jag är så glad att du ska flytta till sthlm. så himla glad för din skull. ska komma ner och hälsa på hos er så fort ni fått ordning och lugn. kram fina!

2009-10-11 @ 08:04:50
URL: http://paulagoesapocalypse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0