Inga Tårar !!!



Inga Tårar !
Manus och Regi: Håkan Bjerking

Skådespelare: Mikael Persbrandt, Alexandra Rapaport, Per Graffman mfl.


"Fotografen Magnus vill samla sin familj för ett familjeporträtt eftersom mamman fyller 75 och pappan ligger för döden. Då han går igenom fotografier hos sin bror hittar han han en mystisk bild som väcker frågor som ingen vill svara på. Sakta men säkert börjar Magnus göra upp med familjens förflutna, och möter en hårt kämpande ung mor, och en lynnig far som älskade flaskan mer än sina barn. Och när han försöker tussa ihop de ur familjen som inte vill mötas blir det inte helt lyckat....."

Mina tankar:
Eftersom filmen fått så bra kritik från tidningar osv trodde jag den skulle vara riktigt bra. Men jag blev faktiskt lite besviken om jag ska vara ärlig. Från början var filmen väldigt seg, och jag var nära att stänga av den. Men en timme och tjugo minuter kunde jag hålla ut tänkte jag. Vet inte vad jag ska tycka såhär i efterhand faktiskt, filmen är helt klart sevärd men mer än så kan jag nog inte säga här och nu. Att filmen är baserad på en verklig historia gjorde nog filmen mer älskvärd. Men ni får själva se den, och gå efter era egna tankar..........


Kommentarer
Postat av: Linda H - En make up artist

Jag använder vattenfast mascara! de håller vad de lovar!

2009-05-24 @ 18:57:21
URL: http://micromiss.blogg.se/
Postat av: Linda H - En make up artist

Missade ju att svara på din fråga om ögonskuggor för gröna ögon.. trist att de på MUS i Sundsvall inte var hjälpsamma =( Du med gröna ögon passar superbra i Lila, och vi har ju ganska nyligen fått in en jättefin skugga som heter Silk, det är en ganska kall, lila färg med lite skimmer. Blanda gärna med lite rosa toner. Annars kan du gå åt orange och rostbrunt, det framhäver också gröna ögon jättebra! Men jag tror på lila på dig så du bryter av med lite färg mot ditt bruna hår =)



2009-05-24 @ 20:54:02
URL: http://micromiss.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jaha, vill inte vara kvar i Sundsvall?

Ja, tar examen nästa onsdag och sen kommer jag jobba hemma på turistbyrån i sommaren och sen blir det nog Stockholm till hösten. Finns inga jobb i Sundsvall för mig.

2009-05-24 @ 21:23:09
Postat av: Anonym

Vet inte varför mitt namn inte kommer med, skumt!

2009-05-24 @ 21:23:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0