Min helg i stockholm :)

Nu har ni varit nyfikna tillräckligt tycker jag ;). Så här kommer summeringen av min "överraskningshelg",  som jag fick i Stockholm !!!!

Fredag !!
Vid 12-tiden satt vi oss i bilen och började resan ned till stockholm. I Gävle blev jag bjuden på en stoor salladslunch, och sedan begav vi oss till destinationen. Jag visste ingenting förrän vi anlände på Hotellet. Som i helgen var Clarion Hotel, Sign Stockholm. Mitt i centrala Stockholm, Östra Järnvägsgatan.  http://www.clarionsign.se/ . När vi parkerat bilen och checkat in blev det lite gott att dricka samt en liten vila på hotellrummet. Vid 17-tiden mötte vi upp P´s bror och hans flickvänn på en restaurang, Andalucia. (en tapasrestaurang). Efter en trerätters middag, god dryck och trevligt sällskap promenerade vi över till Norra Brunn.  Där blev det underhållning. Underhållning som är i Stand Up Comedy !!!!  David Batra, Adde Malmberg och Johan Rheborg fick oss att dö av skratt i några timmar. Helt galet roligt !!! När detta var slut begav vi oss tillbaka till hotellet, för att sova. Lördagen och dess överraskningar väntade........

Lördag !!
Vid 08 blev jag väckt. Då var det dags för dagens enoooormt stora frukostbuffé. ( synd att jag inte orkar käka så mycket på morgonen, men jag blev bara mätt av att se allt som fanns.) Vid 09:30 när frukosten var uppäten blev jag tilldelad en morgonrock och ett par bekväma tofflor. Det var dags för SPA !!!!   Hot Stone Massage: Avkopplande massagade med varma vulkanstenar och aromatiska dofter i 1 timme.  Väldigt annorlunda, men sååå skönt !!!! ( kolla gärna in hotellets hemsida, där ni kan läsa allt om spa-anläggningen.) Efter behandlingen blev det ett dopp i utomhuspoolen, som vätte ut mot stockholms stad. Underbart !!!  När detta var avklarat gjorde vi oss iordning, packa ihop våra grejer och begav oss ut. En shoppingrunda på stan väntade oss :). Skor, smink, en present, teknikprylar, köksinredning m.m fick följa med oss hem.   På kvällen var vi bjuden på middag, hemma hos P´s bror. En trerätters middag, som bestod av Thailändsk (hemmagjord) mat. ( Förrätt; färska vårrullar. Varmrätt: Wookade grönskaker/nudlar med en ugnsbakad lax vid sidan. Efterrätt: Ananas och vaniljglass. Såååå gott !!!   Senare på kvällen blev det singstar, ost, kex och vin.. Vid 01-tiden var det GodNatt !! 

Söndag !! 
Frukosten var serverad vid 10-tiden, och därefter blev det en sväng på en Motormässa. ( P skulle checka in sina konkurrenter). Dock en ointressant mässa för min egen del, men jag kom levade därifrån :). Sedan tog vi en Taxi ut till Kungens Kurva, där vi mötte upp Pär och Jenny ( P´s bror och hans flickvänn). Där blev det shopping. Innan jag och P packade in oss i bilen för att åka hem till Norrland igen, blev vi bjuden på middag. Även denna kväll, Thailandinspirerad mat....

Min helg har varit den bästa på väldigt länge. Tack !!!!! 


Information om hotellet; 
"Clarion Hotel Sign är beläget mitt i centrala Stockholm intill kommunikationer, shopping, restauranger och nöjen. Här finner du ett unikt, tidlöst och förstklassigt hotell, med Skandinavien i fokus. Slå dig ner i skandinaviska möbelklassiker och vandra runt bland fantastisk fotokonst. Besök ett nytt slags spa på Selma CitySpa+ med utsikt över stockholm och ta del av pulsen från Manhattan på Aquavit Grill & Raw Bar. Upplev det bästa av Skandinavien, mitt i stockholm".
 
Lyx till förbannelse :)


Kommentarer
Postat av: Jag och fotbollsspelarn

Åh vi var på studiebesök på det hotellet i höstas, och det är verkligen SÅ fint!

2009-01-26 @ 09:45:44
URL: http://tgif.blogg.se/
Postat av: Mari

Hotellet var riktigt fint, lyxigt värre om jag får säga det själv :)

2009-01-26 @ 09:50:43
URL: http://marriie.blogg.se/
Postat av: anna

Men gud så mysigt du haft det :D

Visst är stockholm vackert? hehe, fast iofs var det inte världens bästa väder när du var här, men jag älskar sthlm.

2009-01-26 @ 10:43:07
URL: http://bonta.blogg.se/
Postat av: Mari

Min helg var något utöver det vanliga, vi hade det huuur bra som hellst =)

2009-01-26 @ 11:35:01
URL: http://marriie.blogg.se/
Postat av: christine

Honey, honey.. Du verkar ha gjort ett bra val av karl :) Ska genast pika Erik lite om hur bra somliga har det.. ;) Haha, nejdå. Hoppas du får en bra vecka! Puss och kram

Postat av: Mari

Hehe !! Du är rolig du, Christine :). Hoppas du också får en bra vecka, åk lite skidor åt mig också =) kram o puss

2009-01-26 @ 13:35:54
URL: http://marriie.blogg.se/
Postat av: Caroline

Men sluta!!! :D Fy faan vad härligt du verkar ha haft d. Jag har länge varit sugen på hot stone massagae. Hur var det? Saknar dig? Puss å kram

2009-01-26 @ 21:23:59
URL: http://carris007.blogg.se/
Postat av: Mari

Hej gumman !! (Caroline)

Hot stone massage var huuuur skönt som hellst. Det liknar "vanlig" massage, men med vaaarma stenar istället för massörens händer. Det är något jag rekommenderar i alla fall. Riktigt avslappnande !!! Saknar dig också vännen..Puss puss

2009-01-27 @ 08:26:06
URL: http://marriie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0