Ren på väg :)

Ha ha, jag kan inte hålla mig för skratt. Men, samtidigt tycker jag lite synd om den. Jag tror att jag har missat att berätta det, att Sundsvall har besök av en ren. Ja ni hörde rätt :). Den har en längre tid vistas uppe på Södra Berget, där den har strövat omkring. Alldeles ensam !! Som jag har förstått det så kom renen bort från sin flock tidigt i vintras, och den har helt enkelt inte hittat tillbaka till den. Därav sin ensamhet uppe på berget.

Det jag nu ville säga var att den har letat sig ned till stan, jag såg nyss på nyheterna att den nu strövar omkring runt området, Westhagen.(närliggande område vid gågatan i stan). Varför ingen har tagit hand om den, och fört tillbaka den till sin flock är för mig obegripligt!!! För om jag inte missminner mig så är ju renar ett, flockdjur. 

Tidigare idag var den nära att bli påkörd av ett tåg, men undkom lycklitgvis. Men det är säkert bara en tidsfråga innan renen förolyckas i en kollision. Tråkigt !!!!! 



Nödvändigt vetande för oss norrlänningar ;).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0