Celebert besök !!!

Jobbade mellen 07-16. Jag har haft en väldigt bra dag faktiskt,  fast solen inte värmt oss som den gjort dem senaste dagarna. Men mitt humör är på topp, kan det vara vårkänslor tro?!  Termometern visar ca: 10 grader varje dag, snön tinar mer och mer för var dag som går och fågelkvitter hörs så långt örat kan nå.  Lovely !!!!

Nu har jag precis kommit hem, efter en storhandling på ICA MAXI. Helgen tar vid i morgon, och det är inte vilken helg som hellst. :).

Celebert besök var det ja, i morgon kommer Paula och Andreas upp till norr och hälsar på. Och det är något jag verkligen ser fram emot. Har inte träffat dem sedan tiden på Lillsved, det vill säga maj 2008. (Paula och jag var i Turkiet i Maj/juni i och för sig.) Men trevligt är bara förnamnet för vad det ska det bli !!!!  Tacos serveras till middag, sedan blir det att svinga våra lurviga ute på någon krog. Hur farligt låter inte det ?!. Annars är inget planerat, vi tar dagarna som dem kommer. Ni är välkomna :).

Idag ringde vi för tredje gången till kommunen, för att försöka tvinga någon till förskolan. För att ta bort allt vatten som finns där, ni förstår verkligen inte hur mycket vatten det är. Men det vi fick till svar var;  " Alla ringer, och det ser ut sådär över hela stan. Så ni får vänta på er tur".  Men prioriterar man inte ställen där barn vistas, först ?!. Tydligen inte !! Det är bara en tidsfråga innan någon druttar i,  och i värsta fall drunkar. Och vems fel är det då, jo vårat !!!!!  Vattennivån är ca 1,5 dm.

Nu ska här duschas, bäddas rent och plocka ihop lite inför morgondagen. Städat och fint måste man ha när man får besök :). Sedan blir det sängen, några timmar på arbetet väntar i morgon. 3 timmar bara, så det ska jag nog klara av :P.

I helgen lovar jag er lite bilder, det här med text är bara fööör tråkigt. Hej svejs !!!


Kommentarer
Postat av: cicci

åh vad kul med lillsvedsbesök. du får hälsa de så mycket :D

2009-04-02 @ 23:12:11
URL: http://lookatmy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0