Tända ljus och utsikt mot fjällen.

Nu har vi landat i Åre, kom iväg lite senare än vad det var tänkt men nu har vi installerat oss i stugan iaf och jag har letat fram en filt, mina nyinköpta duntofflor och hoppat ner i fotöljen vid fönstret som vätter ut mot den härliga naturen, mörkret har hittat hit så man ser inte så mycket just nu men jag tar bilder i morgon så får ni se :). ( Har dock glömt min usb-kabel hemma , så ni får tyvärr vänta med bilderna tills på måndag, hoppas det är okej?!.)  

Fick mig ett gott skratt efter att vi stannat och handlat i Bräcke ( en håla i världens ende ), jag iklädd mina svarta Tiger lackskor ( med söta rosetter vid tårna), stuprörsjeans, ny fräsch jacka, sminkad, fräsch frisyr och en lila halsduk klampade jag och mina föräldrar in på ICA. ( Observera att mina föräldrar också såg riktigt uppklädda ut ). Väl inne på affären möts vi av de andra kundernas blickar som får både mig, mamma och pappa att tveka några sekunder, men vi fortsätter mot frukthyllorna med alla ett leende på läpparna. Vid frukten checkar en kvinna in min kära mor från topp till tå och snart klämmer hon fram en svag lite fråga, - Var har du köpt din jacka?  H&M svarar mamma och kvinnan säger -jaha och går sin väg..Haha, men H&M finns väl överallt ?! Eller ?!   Kändes som man besökte en annan planet. Morgondagens rubrik på den lokala tidningen lyder "Utomjordingar gjorde intrång på ICA i Bräcke".  
Var vi fööör uppklädda för deras smak, eller vet människor 15 mil norr om sundsvall inte vad mode är ?!?!

Nu ska jag plocka fram lite ost och kex, lite vin till skulle nog också vara gott :)
Hörs i morgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0