Varför inte satsa mer på barnomsorg och vård?!

Tittade nyss på de Lokala Nyheterna 4:an. Det är budgetkris i Sundsvalls kommun och kommunen måste spara in 107 miljoner kronor på två år, för att dom ska lyckas med det måste 400 tjänster inom kommunen bort och verksamheter som inte är lagstadgade, exempel Öppna Förskolor, Kulturskolan och social omsorg kan falla offer för detta. .  -Detta är enligt mig jätteviktiga exempel, som inte alls bör offras. 
Jag jobbar på en av Sundsvalls tre dygnet-runt-förskolor och Karlavagnens Förskola (där jag jobbar) är en av förskolorna som kan tänkas offras, med detta innebär det att föräldrarna kommer att måsta säga upp sig från sina jobb
, för många har inte möjlighet till annan barnpassning helt enkelt. - Och hur skulle detta se ut ??

Det som gör mig mest upprörd är att Kommunen satsar på helt fel saker, exempelvis spånas det om att bygga ett Idrottshus nere i hamnen  ( Varför detta när dom för något år sedan renoverade om hockeyarenan i Timrå för flera miljoner!?Den drar tills sig många människor och funkar perfekt..) Ett stort Äventyrsbad nere i stan har nyss börjat byggas också, - Enligt oss som bor i staden är inte ett Äventyrsbad just precis vad vi behöver i den här staden, så varför ett Äventyrsbad?!  Allt verkar ska vara så flott och nytänkande men befolkningen i den här staden är ute efter helt andra saker. Så ni bör kanske tänka om??
Lägg pengarna på barnomsorgen och vården istället, det är där pengarna behöver satsas.


Tack för mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0