Tack för en trevlig kväll..

Som sagt jag och Märtha skulle träffas för att äta en bit mat, det blev inte kinamat som jag skrev tidigare utan vi stannade till på en av stans nya resturanger, Cave som serverar Libanesisk mat.. Jag har aldrig ätit sådant förut men prova måste man ju, och jag lovar att det inte var sista gången för maten var såå god..Vi beställde in 10 olika små rätter,  började testa oss fram vad dom smakade bra och allt slank ner faktiskt men lyssna på det här, när vi ätit upp detta kom "varmrätten" in som dom sa..3 olika grillspätt var med tillhörande klyftpotatis och sallad.  Jag och Märtha kollade på varandra och skrattade, - Vad hade vi gett oss in på?? vi var ju redan mätta. Allt kött fick dock inte plats i magen, så det fick lämnas kvar. *pust och stön* ( jag är fortfarande mätt.)

Sedan bar det iväg till Lilja, en nära vän till Märtha. Där bjöds det på lite alkohol innan dom gasade vidare på krogen, jag däremot åkte hem till min säng. Vill gärna vara frisk till veckan !!!!

Nu ska jag stänga igen för idag, återkommer i morgon.
Hoppas ni haft en trevlig kväll !!??



Varmrätten som den kallades.
3 olika grillspätt, klyftpotatis och sallad.


Kycklinggrillspätt, mums.


Blev så tagen av all mat så jag missade att fota de resterande 10 skålarna.
Libanesisk mat, helt klart något jag tipsar om.

sov gott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0