Stadsplanering....Kallas det, om ingen visste !!!!

Öppnar Sundsvalls Tidning och får se rubriken "Bygge Som Upprör" !!!
Ja, Vad sjutton trodde ni?? 
När man bygger ett stort hus, som ja numer ser ut som ett parkeringshus i hamnen får ni helt enkelt skylla er själv när ni får dessa kommentarer både på hemsidan och i sundsvalls tidning, detta är inget vi i sundsvall önskat oss.  "Tänk om man istället för ett stort (fult) hus skulle tänka sig en miljö med sjöbodar, där hantverkare, utställningar, caféer, restauranger med mysiga utemiljöer och en upplyst strandpromenad fick ta plats"  Tack för att det är fler än jag som tänker så !!!!

Jag blir riktigt upprörd, har juh berättat detta för er innan och nu måste jag få fortsätta. Hamnträdgården som en gång alla talade om har gått i kras. Inkörsporten till Sundsvall har blivit igenbyggd av ett stor FULT hus som Bolagsverket får till sin fördel, men "Vi" andra då???   "Finns det ingen klok chef eller beslutsfattare som kan stoppa detta?" 
Jag håller självklart med denna skribent och också många andra. Detta är helt sjukt !!!!!  Tror att det är fler än jag i sundsvall som börjar lessna på alla snedsteg Kommunen gör/gjort, men när ska detta få ett stopp?!

Gå in på http://www.st.nu/ och få en helhetsbild av detta.Jag är alltför upprörd för att fortsätta detta inlägg.
Hejdå !!!!!


Det finns en låt skriven till just detta misstag, gå in och lyssna.
Helt klart den bäst skrivna låten på väldigt länge.
http://www.st.nu/nyheter/lokalt.php?action=visa_artikel&id=769981

Kommentarer
Postat av: Elin

Ja man undrar vad det är för ärtor som fattar beslut i den här jädra staden!!:) Vilka spån!!! Håller med dig till 110%. Men du, fika nån kväll??=) Kramis

2008-10-20 @ 11:22:19
Postat av: Mari

Mm, jag förstår ingenting. Blir upprörd bara jag läser om det. Hur blir det med den omtalade Hamnträdgården som så länge pratat om !? Man ser ju inte ens hamnen längre.

Jaa jätte gärna :). Vilken dag passar dig ?

Kramar

2008-10-20 @ 13:53:05
URL: http://marriie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0