Djurens och kanelbullens dag

Glöm ej att frossa i kanelbullar idag !!!!
Kanelbullens dag firas för nionde året i rad, 1999 bestämde hembakningsrådet sig för att fira 40-årsjubileum genom att utse den 4:e oktober till kanelbullens dag. TT beräknar att ca tre miljoner bullar kommer säljas under dagen. Mums :)
Djurens dag är betydligt en äldre högtid, 1228 helgonförklarades Franciskus av Assissi som betraktas som djurens skyddshelgon.  Dock är den här dagen ganska okänd för allmänheten men bör lyftas fram enligt mig.
Så jag råder er till att frossa i bullar och ta extra väl hand om ditt djur idag !!!! :)


Jag har ju under det senaste dagarna skrivit att regnet öst ner här i sundsvall, idag är det 4:e dagen det regnar och det blir allt mer översvämmningar här i stan, gångtunnlar som stängs av, källare som blir vattenfyllda, vägar förstörda och en hel del till..  Ni får här nedan se några bilder som bevisar vattenmassorna.




Under natten mot torsdag kom det ca 60ml..

Kommentarer
Postat av: Jonas

Mari, på en liter är det 1000 ml. Tror knappast att vattnet som faller i Sundsvall är så drygt att det blir översvämningar. Jag gissar på att du menar 60 mm nederbörd?

2008-10-06 @ 01:39:57
URL: http://studentikalmar.blogg.se/
Postat av: Mari

Haha, Tack !! Bra att du har huvudet med dig Jonas :). 60mm låter mkt bättre ! =)

2008-10-06 @ 19:57:16
URL: http://marriie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0