1 Oktober, Visste ni att....

Månaderna flyger bara förbi och jag hinner knappt med.
Förstår ni, om 85 dagar är det julafton. Vart tog året 2008 vägen egentligen?!
När tycker ni det är läge att börja köpa julklappar?!


Visste ni att...
Oktober innehåller årets 274:e - 304:e dag. ( 275:e-305:e dag under skottår.)
Oktober alltid börjar på samma veckodag som januari. ( dock inte när det är skottår.)
4:e oktober är kanelbullens dag, ( så på lördag kan ni med gott samvete smälla i er bullar.)
Kanada firar thanksgiving andra måndagen i oktober.


aja, jag ska sluta tråka ut er. Men nu har ni fått lite oktober-kunskap iaf. haha.


Tur att jag har min söta almanacka med syskobarnen Hammarström.

( på bilden syns Ida.)

Kommentarer
Postat av: Bea

2008-10-02 @ 18:23:52
Postat av: Bea

Du kan nog börja köpa julklappar nu.

Hörde i veckan en som börjat redan...



Såg idag att en heminredningsbutik i Tyresö centrum hade ett bord dukat med julpynt... Så varför inte börja!?!?

2008-10-02 @ 18:25:50
Postat av: Mari

Jasså, såhär tidigt?!

IKEA har en hel avdelning med julsaker redan, enligt mig är det lite tidigt. Men det är ju IKEA vi pratar om :)

2008-10-02 @ 21:27:13
URL: http://marriie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0