Bananer hjälper..

..Mot baksmälla !   Nu har jag äntligen fått det svart på vitt,  läste nyss på http://www.aftonbladet.se/  hemsida att bananer är bra mot baksmälla.  Jag brukar faktiskt  ALLTID äta bananer dagen efter, och jag lovar att det funkar perfekt. Och gott är det !  Så testa ni också =).

Att slänga i sig en pizza eller någon annan typ av snabbmat är alltid lika lätt att göra dagen efter,  men hur bra är det egentligen ?! Och hur bra mår du efter en flottig pizza !?  Ät något nyttigare istället, och som är betydligt bättre för kroppen.  - Efter egen vetskap så lovar jag att du snabbare är  "med i matchen" igen, efter en nyttig måltid.


Själv brukar jag alltid försöka "leva" dagen efter som en helt "vanlig" dag.  Jag äter alltid frukost, och den här dagen är jag extra noga med att få i mig en frukost som innehåller mycket B och C vitaminer ( tur att jag visste det innan aftonbladet skrev det =). ) Vätska försöker jag i mängder hälla i mig, både vatten, juice och om det finns hemma, Ramlösa :).   Självklart blir det en "bra" middag också,  det är väldigt viktigt att återsälla balansen i kroppen efter en kväll ute på krogen med massa goooda drinkar :).

Så, nu har hälsocoachen talat =)
 Hur brukar ni spendera "dagen efter" ?!

Direktlänk till artikeln !

http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/viktklubbse/article2716214.ab






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0