Åre,Norrmän och shopping.

Klockan är 14.51 och vi har precis kommit tillbaka till stugan. Som sagt började vi med en promenad runt om i stugbyn här i Tegefjäll, sedan tog vi bilen in till byn där vi har flanerat runt, kollat runt i butikerna, fikat på Åre Bageri, Mums :), ja det är väl typ det man kan göra inne i byn en sådan här dag. Innan vi åkte hem tog vi en sväng till Duved och kikade, promenerade runt bland stugorna och njöt av solen som värmt oss hela dagen.. Så himla fint ööööverallt :).  Jag önskar mig en egen stuga i julklapp, är det okej ?! :). 

Det är inte bara jag, mamma och pappa som hittat hit i helgen utan Norrmännen har också hittat till Åre,  det pratas Norska vart man än vrider örat.  Låter lite mysigt faktiskt hi hi :)  Norrmän kan verkligen det där med shopping, jag och mamma han nästan inte med i deras shoppingtempo. Haha.  Men dom passar väl på när dom kommer till Sverige,  för om man jämför priserna i Sverige och priserna i Norge förstår man Varför.   

Jag har verkligen världens snällaste mamma och pappa :).  Jag fick en "underställsväst" från märket Haglöf, som kommer passa fint ovanpå underställströjan och under skidjackan i vinter. Jag fick också en houdtröja från märket Houdini som kommer värma mig under de kalla vinterdagarna. Riktigt fina grejer. Åhh vad glad jag är :).





Väst från märket Haglöf.
800kr från Friluftsliv/Äventyrsbutiken.


Houdtröja från märket Houdini.
1500kr från Friluftsliv/Äventyrsbutiken.


Jag återkommer med fler bilder i ett nytt inlägg.








  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0