Mysigaste söndagen på länge.

Jag och Madelene började dagen med en Barngudstjänst i Selånger Kyrka.   Elise och Minior-gruppen hon är med i  hade säsongsavslutning, och det avslutas alltid med en "julkonsert".  Det bjöds på mysiga julsånger, fina dikter, dans, julspel och solosång. Allt detta av barnen själva.  Efter gudstjänsten serverades det fika, smörgåsar, grillad korv, glögg, pepparkakor och saftJag fick en riktigt mysig början på dagen faktiskt.  Jag går inte ofta i Kyrkan, vid högtider så som bröllopp, dop, Lucia osv blir ju endast dom gångerna man besöker någon kyrka.. Men jag måste faktiskt erkänna att det kan vara riktigt mysigt att gå på sådana här gudstjänster som jag var på idag. Speciellt vid den här tiden på året. Håller ni inte med ?!.  

Vid 13-tiden gasade vi hem från kyrkan, hem till Madelene och Fredrik Vi tyckte vi kunde fortsätta vår mysiga dag tillsammans, nu när den redan hade börjat så bra =).    Medan Jag, Madelene och Fredrik drack glögg, lyssnade på julmusik och småpratade passade  Elise och Alvin på att åka lite skidor ute på gården,  Ida sov sött i sin vagn.    Vid 16-tiden anlände mor och far också, middagen blev nämligen serverad hos Madelene och Fredrik idag  =). Inflyttnings/söndagsmiddag med andra ord !!.    Vid 18.30 åkte vi hem, och nu sitter jag här med ett leende på läpparna, min dag har verkligen varit suuupermysig.

13 minusgrader, 3 dm snö,  klarblå himmel, solsken och vindstilla.  Gnistrande snö på trädgrenarna,  glimmande adventsljusstakar,  människor som jäktar runt på stan i hopp om att hitta de rätta julklapparna,  dova ljud av julsånger och barn som längtar efter "doppare dagen".    Detta bjöd sundsvall på idag !!!





Lucia och hennes följe hittade fram i år igen.

Elise och hennes kamrater framför en fin julsång.


Tomten har ett vakande öga på er, kom ihåg det.


Alvin kopplar av framför tv:n efter några varv i spåret med skidorna.


Madde och Fredrik fixar middagen.


Ida hittade en perfekt sittplats, i bokhyllan.


Ida och Jag.


Elise laddar för Vasaloppet.


Jag och Alvin.

Puss puss =).



Nå vad säger ni, det ser ut som jag har haft det rätt mysigt va ?! =)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0