Ha aldrig dåligt samvete....

Alla och till och med jag brukar någongång känna en känsla av dåligt samvete, ja när vi smäller i oss all mat/godsaker under Julen. Men nu behöver ni ALDRIG mer ha dåligt samvete, jag har nämligen hittat den bäst skrivna listan någonsin ;).



Tänk såhär istället, när ni smäller i er mat/godsaker under Julen !!

♥ SILL - Ger din kropp omega-3, E- och D-vitamin samt kalcium.
♥ LAX - Fet fisk blir man inte fet av. Omega-3 minskar risken för hjärt-kärlsjukdomar.
♥ GRÖNKÅL - C-vitamin, fibrer, antioxidanter för hjärtat. Säg vad det INTE innehåller !!
♥ TOMTEGRÖT - Mineraler och vitaminer finns i ris. Fulländat med lite bär på toppen.
♥ APELSINER - Bidrar med C-vitamin och andra nyttiga antioxidanter.
♥ RÖDBETOR - B-vitamin sägs skydda mot hjärt-sjukdomar och cancer.
♥ ÄGG - Det är inte mycket som saknas i ägg. Mättande och fullt av vitaminer och mineraler.
♥ JANSSONS - Potatis innehåller C-vitamin, och anjovis är lika med omega-3.
♥ CHOKLADPRALINER - Ger dig prima julhumör och antioxidanter.




Bättre lista kunde inte göras va ?!
Så smäll i er nu, tänk på att det bara är Jul en gång om året =) !!!!



Kommentarer
Postat av: Gabbi

Tänkte vara med dig på nyår jag! ;) Jag och Tiina ska förmodligen åka till åre den 10 januari, studentveckor i åre då. Kommer vara sjukt mycket folk. Bara från min skola ska det åka över 300 personer!! Inte lust att följa med då rå??? :D

2008-12-12 @ 12:40:59
URL: http://gabbjo.bogg.se
Postat av: christine

Gröten innehåller även kalcium (mjölken), ökar protein-intaget och stärker skelett. Den enda vitaminen som inte finns i ägg är c-vitamin. Tjoho! ;) Vilken jul vi kommer få!

Postat av: Mari

Åh vad roligt =). Vi måste planera något roligt, middag, findricka och allt vad Nyår hör till!!

jaha, vad skoj. Jag är i sthlm den helgen, vi har återträff på skolan. Så just då kan jag tyvärr inte=( Annars hade det varit riiiktigt roligt ! Snart ses vi vännen =)

2008-12-12 @ 15:55:41
URL: http://marriie.blogg.se/
Postat av: Mari

Grymt Christine, tur att vi har koll :).

Julen kommer bli grym =)

2008-12-12 @ 15:56:38
URL: http://marriie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0