Mellanmål på resande fot - Valio PRO Feel (aprikos) !!

När jag är ute på resande fot måste det finnas tillgång till att stoppa något i munnen när det krisar, ja ni vet, annars kan jag bli ett monster :) men just också för att hålla sockernivån jämn. Detta är superviktigt tycker jag !! I söndags när jag satt mig på bussen som skulle ta mig från Sundsvall till Stockholm visste jag redan innan att speciellt mycket av värde inte skulle finnas att köpa på bussen, så det fick bli att planera lite extra.
 
2 ägg, 1 Vitamin Well och en proteinkvarg från Valio, som förövrigt var helt ny i min värld fick följa med på resan. Och ja, just denna proteinkvarg med smak av aprikos kan ha varit bland det godaste jag ätit i kvargväg någonsin, fasligt god var den. Kanske inget jag skulle byta ut mot min naturella kvarg jag i princip äter dagligen, men på resande fot eller som en efterrätt, Ja gärna.
 
Har ni smakat den?
Hur ser er lilla matstäck ut när ni är på reande fot?
 
 
 
 
 
/ M A R I
 

Kommentarer
Postat av: Marie

Nej, jag har inte smakat den men blev sugen att göra det.
Jag brukar ha med bars och nötter. Ibland även hemmagjorda smörgåsar, kokta ägg och kanske en banan.
Kramar

Svar: Ja, testa den. Riktigt god !! Mm, nötter och smörgåsar funkar också riktigt bra.... huvusaken det finns något =)
kramar
Mari

2013-05-23 @ 08:59:28
URL: http://asitismarie.blogspot.se
Postat av: Emma

Åh, har hört mycket gott om den där. Måste jag testa nån gång. Jag brukar köra på keso med nötter o torkade bär. Ibland egengjord, ibland köper jag den färdiga varianten :) En frukt/bröd och en kaffe tar jag också gärna med om möjlighet finns :)

Jag mår alldeles utmärkt tack. :) Hoppas du också mår bra!? Kramkram

Svar: =) Ja, testa. Du kommer älska den !!! Keso, nötter och torkade bär är alltid ett säkert kort. Looove it :).

Härligt att höra !!! Jag mår också bra, älskar att solen tittade fram =) kram
Mari

2013-05-23 @ 09:15:37
URL: http://semmla.shapemeup.se
Postat av: Crazylicious

Japp, som sagt, den är gudomlig! <3 På resande fot blir det oftast smaksatt kvarg eller typ ostfralla om jag inte har planerat...
Jag köpte två Celsius cola :) De är ju sååå goda!
Kram och ha en bra dag!

Svar: =) Åh, cola.....den är sjukt god !!!! kraaaam
Mari

2013-05-23 @ 10:12:44
URL: http://crazylicious.shapemeup.se
Postat av: Sanna

Åh den här smaken har jag missat! Är annars en storkonsument av deras produkter. Måste ut och leta nu :)

Svar: :) Ja leta nogrannt, för tyvärr så finns inte den smaken överallt ännu. Men leta på =) det är det värt =) kramar
Mari

2013-05-23 @ 16:34:42
URL: http://engnuttasocker.blogg.se
Postat av: Sofia

Låter gott. Perfekt mellanmål. :) Mycket socker i?

Svar: Ja, testa vetja =). Inget sötningsmedel, men heller inte mycket tillsatt socker. Så det är ju bra =)
Mari

2013-05-23 @ 19:07:55
URL: http://lifeaccordingto.blogg.se/
Postat av: Emmas träningsblogg

Åh, hur gott lät inte det då?? Vad har den för näringsvärden? :)

Svar: Riktigt goda är dom =) har ingen hemma för tillfället, så kan inte kika...men det är inget sötningsmedel i plus att det knappt är något tillsatt socker heller... bra med protein också =)
Mari

2013-05-23 @ 19:58:01
URL: http://emmanyymaan.blogg.se/
Postat av: Emmas träningsblogg

Det låter ju bra! :)

Svar: :) Ja, men visst. Käkade en idag till mellis...mums :)
Mari

2013-05-23 @ 22:42:49
URL: http://emmanyymaan.blogg.se/
Postat av: Christine

Var hittar du naturell kvarg som är laktosfri? Hittar bara "bak-och matlagningskvarg" i affärerna jämt och tycker inte den är nå god.. :)

Svar: Det är nog den jag köper, som du menar här... ingen annan har jag hittat !! Men min mage klarar av de andra kvargsorterna riktigt bra faktiskt, trots att jag kör mest på den laktosfria. Men blandar ju oftast i något, så den "naturella" smaken försvinner ju som oftast. Men jag ska hojta till om jag ser någon annan =)
Mari

Postat av: Sanna

SV: I will! Tack för tipset!

2013-05-27 @ 20:44:27
URL: http://engnuttasocker.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0